söndag 16 januari 2011

Smackad

Nu sitter jag här med 104 i puls, har så fruktansvärt ont i huvudet. Oj, nu reste jag mig upp, klockan visar 123. Ansträngd? Har legat på kanten till att vara förkyld hela veckan. Bultande huvudvärk och öm/varm över bihålor men bara antydan till halssvid på mornarna. Efter tentan i fredags blev det värre, trött som en gris och sprängande huvudvärk. Tog en huvudvärkstablett igår men jag kände ingen skillnad. I morse var det än värre, låg en lång stund i sängen efter jag vaknat då det kändes som om nån slagit mig med ett baseballträ i huvudet. Men jag vet att det alltid brukar kännas bättre att vara upprätt om jag har huvudvärk så jag smetade mig upp. Har jättelätt för att få huvudvärk. Tror att det kan bero på anatomi, att jag är extra känslig. Min farmor och pappa är lika känsliga och min farmor har tom. fått en likadan kortisolnässpray utskriven. Visst, den är väldigt vanlig men då två nära släktingar har lika lätt till huvudvärk som jag så tror jag knappast att det är en slump eftersom jag har helt normala värden i övrigt. Frisk, men minsta lilla tryckförändring eller antydan till infektion så har jag huvudvärk sedan minut ett. Man lär sig fungera med det. En helt huvudvärksfri dag i plugget är underbar - allt blir så lätt. Det svåra är att träna och tävla på elitnivå, men det är en helt annan historia.

Imorn börjar en ny kurs; Biomedicinsk laboratoriemetodik II, 22,5 poäng. Enligt studiehandledningen kommer vi att ha 13 laborativa moment - me likey :) Imorn har vi venprovtagning plus lite biokemiska moment.

På tisdag ska vi på RUL (rutinultraljud) kl 11, vi längtar som fasen. Vad tror ni - flicka eller pojke? Vi trodde länge på en pojke men nu tror vi nog att det blir en liten tjej, eller hmm... 50%

//Sara

1 kommentar: