tisdag 18 januari 2011

Dotra mi

Idag var vi på ett efterlängtat ultraljud :) Enligt familjeliv.se så är jag idag i vecka 19+3 och efter mätningar av bebben var jag fortfarande i vecka 19+3. HON var 19 cm lång och inget onormalt syntes vid undersökning av bl.a. hjärta, organ, extremiteter, ansikte, rygg.

När barnmorskan sa att det var en liten flicka brast det för mig. Kunde inte hålla tårarna tillbaka på kanske en halvtimma. Allt blev så verkligt, som att få graviditetsbeskedet på nytt eller som en mini-förlossning på något sätt.

Händer och huvud

Ryggrad


Ansikte i profil, vilket konstverk!

Ansikte
Maggen i vecka 20



Vi har länge tänkt att hon skulle heta Nora om det blev en dotter, tycker det är så fint. En sak jag tycker är konstig dock är hur många som verkar ha en åsikt om vad man namnger sitt barn. Det är väl vårat beslut och ingen annans? Blir förvånad, det funkar ju inte riktigt så att man ändrar tycke och smak bara för att någon kommer med kommentarer så varför? Äh, pissesamma, det är inte värt nån energi. Igår kväll när jag snackade med syrran i telefon och Nora sparkade så tänkte jag kolla om det syntes någonting utanpå magen och jäklar! magen höjde sig kanske en halv centimeter vid en spark! Så fränt :)

Nu ska jag göra lite god spenatsoppa, hajj!

//Sara

5 kommentarer:

  1. Å grattis va kul! En liten tjej! Nora låter jättefint. Hälsa och gratta och må så gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va fina bilder!! =) och va häftigt att ni nu kan se sparkar utanpå.. härligt!! och så blir det en liten mini-sara.. hihi.. :P kram på er

    SvaraRadera
  3. Ja kissandet är rijält jobbigt. Kom ihåg när jag gick dom sista veckorna med Caspian 29-34, va uppe och kissade ca 10-15 gånger på en natt. Helt otroligt attman kan kissa så. Tillslut orkade jag knappt dricka bara för jag ville inte kissa så mkt.
    Va roligt att ni ska få en flicka :) På vårt ultraljud kunde man tyvärr inte se vad det var. Men jag är helt inne på en flicka, va lika säker på att Caspian skulle vara en pojke :P
    Min kompis fick en flicka för 1 vecka sedan som heter Nora, jätte vackert namn :)
    Alla ska ha åskiter om både namn och vad man gör när man är gravid, det märkte jag med Caspian. En utav mina släktinga tyckte att stella va så fult namn för det döptes bara hundar till. Men som sagt man gör sina egna val och ska inte lyssna på andra.

    SvaraRadera
  4. Martinique: Ja, det är konstigt vad folk häver ur sig, det är ju inte direkt så att man byter smak för vilka namn man tycker är fina bara för att någon kommer med en kommentar. Det är ju inte så att man slum´par fram ett namn... hehe, jag ser inte fram emot att gå upp 10 ggr en natt, två ggr räcker! ;)

    SvaraRadera
  5. Nej precis. Hehe bara vänta du :P Jag går upp ca 2-4 gånger per natt redan.

    SvaraRadera