söndag 23 januari 2011

Längtar till våren

Idag vaknade jag ännu en gång upp med halsont, som lyckligtvis avtar någongång innan lunch. Kroppen har definitivt övertaget än så länge - yes! Jag fick underkänt på laborationsrapporten som var baserat på den laboration som min favoritlärare simulerat ihop. Den enda tjejen i klassen som inte fick underkänt hade blivit tipsad av en studentkompis som gått kursen förra året att "tänk på det här annars blir det icke-godkänt". Det gällde något så stort som syftet. När jag hörde vad hon hade skrivit som syfte och fått "Bra" som kommentar i sidolinjen så blev jag ställd. "Hon har ju inte ens nämnt någonting om det här??" och klasskompisen svarade att "Neej, jag hade inte heller en tanke på det innan min kompis X sa att det skulle vara med". "Öh, okej." Bara att göra om hälften. Lycky me.

I övrigt så sysslar jag med klinisk kemi just nu, som första tredjedel i kursen. Föreläsningar och redovisning av patientfall kommer den kommande veckan förgyllas av.

Är sugen på att börja träna igen. Röra på kulan ;). Dansade (vaggade) lite i duschen idag till P3 musik men något mer kroppsarbete har det inte blivit idag, hehe. Vi håller på att planera in en weekend i mars. Blir troligen till Tallinn med hotellnatt :)


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar