torsdag 27 januari 2011

Gräsänka med äckligt te

Fyfan. Den där träningen i ljungstugan i tisdags var inte vad min kropp behövde... Halsonten är tillbaka och värre nu än i morse, tycker att jag förtjänade friskhet men tydligen inte. Hoppas bebbis har det gött iallafall, hon översköljs i detta nu med nybildade antikroppar mot virusjävlarna.

Det enda tillfället jag sötar mitt te är när jag har ont i halsen. En tredjedels tesked honung är det som gäller men fy vad äckligt teet blir! Sött piss. Men halsen blir lenare. Härom dagen var vi på hindersmässan och köpte två fräna t-shirts till lillpupan (inte Leia utan lilltösen); en med "Born to be a rocker" och en med "övningsgår" på ryggen. Sa till ola att min pappa kommer att asgarva åt övningsgår-tröjan eftersom det precis är hans humor, hehe. Vi käkade en jättegod lunch på Lilla Örebro, en stor bit saftig lax med örttäcke och stuvad potatis och färsk dill. 85 spänn med sallad och kaffe. Smakade sommar :) Man ska passa på att äta lunch på restauranger som man inte har råd att gå till på kvällen - maten har ju inte sämre kvalité på dagen än på kvällen. Jag är så smart.

Nä nu måste jag äta något, sedan blir det hopp i säng med kissarna. Ola sitter i en stuga och kollar i fönstret på några ungar som åker pulka med en hund nedför Hundfjället, jag är gräsänka fram till söndag kväll men tydligen så tar jag upp en 160 säng själv så det ska inte bli några problem förutom lite längtanskänslor... Min älskade man


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar