fredag 28 januari 2011

1,5 månads skillnad och lite graviditetsgnäll för en gångs skull.

Det är inte utan att jag blir lite ledsen när jag ser hur min kropp förändras. Det är inte att jag inte gillar min gravidmage men när jag ser hur jag var innan, eller rättare sagt 3 månader in i graviditeten så längtar jag tills den dagen då jag kan sticka ut på en hård löprunda i Kilsbergen, hoppa över skogsbäckar och fallet granris. Lite ego kanske, men en dag som denna när jag är fast här hemma ensam i en förkylning känns det mesta trist.

Vecka 14, här hade jag precis kommit in från en löparrunda. Här var man mest svullen som en gris som legat i en vattenpöl för länge, men ändock en antydan till kula.



Vecka 21, nyss. Det är jätteskönt att känna sparkar så att man kommer ner på jorden lite och varför man håller på som man gör.


Vecka 9, Ser fit ut som fan jämfört med nu, men faktum är att jag var svullen som, ja en gris här med faktiskt, och kände mig som barbamamma. Mina vanliga byxor hade varit för små sedan en månad tillbaka och jag använde ett par luggslitna lila-bruna manchesterbyxor från -05 med hål i grenen alt. mina skinnbyxor som fortfarande passade. För att inte tala om illamåendet... Bajs.


Funderar på om jag ska åka till Marieberg (gnällbältets "THE" köpcentrum) och tillbaka bara för att göra någonting men vet att jag bara skulle gå omkring där sjuk och varm tills jag kollapsar 20 minuter senare arg, trött och ont i höfterna. Dessutom har jag massa som jag måste plugga så det är nog ingen bra idé.

Ola - kom hem nu! 

//Sara

3 kommentarer:

  1. Åh jag vet precis hur du känner.. :/ Vissa dagar är inte roliga när man växer så här och din mage har verkligen växt sista veckorna.. Men det är inte så lång tid kvar nu och snart snart snart kan vi komma i våra gamla byxor igen och ta en löprunda eller bara så enkelt som att ta sig ur sängen utan att stöna som en gammal häst.. :P Jag älskar han i magen mer än nåt men jag vetifasen om jag älskar att vara gravid.. njaaa.. :/ Kan ju tala om att det kommer dröja några år innan jag gör om det här igen!! och man får faktiskt klaga!! :P
    Hoppas du kryar på dig snart sötnos!!
    Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Tack för peppet :) Nä, trots att en tjej kom fram igår och sa att hon avundades min gravidmage så vette fan, 9 månader med foglossning och viktökning känns mest som en transportsträcka mot något efterlängtat. Har börjat kolla lite på internet efter sommarklänningar non-mamasize. Jag vågar nog inte beställa någon i min vanliga storlek men man kan ju få drömma om att man kan hoppa i en asfin klänning någongång i juni... ;) Om jag kan träna som vanligt efter förlossningen så är jag nog nere i normalstorlek efter några månader tror jag. Det satsar jag på iallafall.

    SvaraRadera
  3. Ja jag satsar då helt på att jag ska vara min normal size bara några veckor efter förlossningen.. :P Låt mig tro!!! ;)

    SvaraRadera