torsdag 6 januari 2011

Ångestladdad sömn

Huva vad jag har börjat sova dåligt denna vecka. Somnat efter kanske 30 minuter, vaknat 2 timmar senare, klarvaken ca 40 minuter, sov till 5-6, vaken ca 45 minuter somna om, vaknade igen efter ett tag och gick på toa, vaken igen, somnade och väcktes av ola i morse. Igår drömde jag att jag och ola var kriminella och med i en kupp där jag skulle mörda en och sen cykla till vårt gömställe på andra sidan stan, det var poliser överallt som gjorde stickprov i vartenda kvarter men ingen gjorde kroppsvisitering efter mordvapen på mig eftersom "jag var ju så söt och ung och skulle aldrig göra nått sånt". Tji fick dom, klarade mig tills jag vaknade.

I natt drömde jag om att jag var en kvinnlig Leonardo Decaprio i Shutter Island stuk där jag märkte att några personer som följt efter mig några dagar upprepade gånger visade föremål för mig som jag kände igen efter att ha blivit visade dem flera gånger. Kom på mig själv typ den 5e gången de visade en låda som jag alltid nekat till att jag kände igen att jag visst kände igen den, men instinktivt så lådsades jag inte känna igen lådan för att de inte skulle förstå att jag började känna igen saker från mitt förflutna. "Va? Den lådan? Neej, den känner jag inte igen. No way-never seen it before". Det var en del phycho-mördande i den drömmen också, både från "fienden" sida och mig själv,  men kommer bara ihåg fragment från drömmen så dåligt som jag sov inatt. Kommer dock ihåg att en person (jag?) såg ut och betedde sig som häxan i Ivanhoe - kul va? Det är underbart att vara gravid. I slutklämmen på drömmen skulle jag och ola gå och lägga oss då han plötsligt svidade om till Mikael Jackson i gulddräkt, lockit hår, solbrillor och allt. Och så stod han på sängen och gjorde Elvis moves. Tyckte han lyckats rätt bra med utklädnaden kommer jag ihåg.



Ångestladdat vs. "lite mer lättsmält"



Idag har jag kollat på skidor LIVE, kollat på skidor på TV och hämtat en vagga på landet - de oplogade vägarnas land - 40 km/h, 2,5 dm snö, 30 meter sikt och kraftig sidvind.

Nu ska pluggas.

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar