torsdag 17 februari 2011

Vi ska ha barn! Yea, sure?

Har kommit på att det bara är 16, snart 15, veckor kvar innan vi får en liten bebis om allt går som det ska. Helt sjukt egentligen. Imorse när vi åt lyxfrukost (vanlig frukost + juice och ägg) halvskrek jag till Ola att "fan vi kommer att ha ett barn här om 16 veckor!!?". "Och det är Våran unge!". Fick lite halvdumma blickar tillbaka och ungefär denna fras tillbaka: "Well yeeees - you are pregnant crazy lady"..... Tror inte jag kommer att fatta att vi är föräldrar förrens lilla tösen har ploppat ut - om ens då. Känns så overkligt. Typ att "jaha, leder graviditeten alltid till ett barn? Va? Nu? Redan? Vassadu? Jag? Mamma? Vem är du?" Man blir nog lite väl verklighetsrubbad som gravid tror jag, om inte lite störd i huvvet....

I förmiddags fick jag ett infall om att försöka jogga. Snodde Olas sköna Craft-vinterbyxor och vek ner till under maggen och hans största cykellångtröja som nätt och jämnt gick att stänga. Tur ibland att man har en karl som inte är i mega-format. Körde geichastilen dvs 30 cm steg (annars brakar det ihop) och var ute i drygt 25 minuter fast sista 10 min hemåt gick jag som en gammal tant med handen på höften - aj säger jag.

Snyggaste kulan i stan?

Gårdagens lunch och dagens matlåda ;) Blåcastellokyckling kan rätten heta. Blåmögelost, kyckling, babyplommontomater, salvia, timjan, mejram, rosmarin, grädde, lite salt o peppar. Så otroligt gott och enkelt! Krydda stekt kyckling med ca 2 msk av vardera krydda, slå på grädde i pannan. Lägg allt i form med tomaterna, klicka på blåmögelost och kör in i ugnen tills det bubblar.



 Dagens outfit (hehe). Tröjan är eg. en rak klänning som jag fick av Nina som jag hottade upp med svart skärp samt att jag knöt den under magen så att kulan såg rund och fin ut.


//Sara

1 kommentar:

  1. När vi låg på förlossningen och fick veta att jag skulle bli igångsatt om 3 dagar blev allt så uppenbart. Jag hade lixsom inte tänkt så mkt på att det va dags. Och det va ju 6 veckor förtidigt. Natten innan jag skulle bli igångsatt fick jag världens panik och bara satte mig rätt upp i sängen och glodde på Tim och sa imorgon kommer vi bli föräldrar och få en bebis tänk om vi inte klarar detta?! Haha smart att komma på sånt natten innan?!
    Jätte fin mage du har fått nu :)

    SvaraRadera