onsdag 23 februari 2011

Kommunikationsproblem

I ungefär en månad har jag gått och funderat på när jag ska få komma till barnmorskan. Har inte varit där sedan inskrivningen i vecka 8 och har inte hört någonting från henne sedan dess. Är ju i vecka 25 nu. När jag ringt till min BM har det bara kommit upp en telefonsvarare om att hon inte är där. Jaha? Idag ringde jag till en annan BM på min vårdcentral och frågade när jag skulle få hem det där kallelsebrevet. "Men du skulle ringt efter ditt ultraljud och bokat tid själv" fick jag till svar. Va? Jag kommer ihåg att jag frågade min barnmorska flera ggr under inskrivningen hur upplägget skulle vara, typ om, när och hur man ska kontakta sjukvården för att vara förberedd (står nada på internet och är ju ny på det här) men hon bara fabblade bort det med ett "det är långt kvar, du behöver inte göra någonting". Vet att jag skulle skrivit in i kalendern om hon sagt att man ska boka tid själv, eftersom jag alltid skriver ner sådana viktiga saker. Fick en tid med en annan BM fredag nästa vecka. Kommer då vara på randen till vecka 27 och skulle ha varit där v23-24. Känns lite som om man blivit snuvad på något och bortglömd. Har ju massa frågor eftersom detta är min första graviditet... Det visade sig att min ordinarie BM brutit armen och att jag kunde byta till den tjej jag ska till nästa vecka om jag ville... Vi får se...

//Sara

2 kommentarer:

  1. mäh det var dåligt av dom!!! Förstår att du känner dig bortglömd.. usch jag hade blivit jätte ledsen och arg.. väldigt dåligt av dom.. men va skönt att du fick en tid iallafall.. Här skickar dom en kallelse så det kan ju vara olika i olika län.. men ändå!! inte ok!! Om din ordinarie bm då har brutit armen så är det ju självklart att nån annan ska ta över hennes patienter, känns det som ju..
    Hoppas den nya bm är bättre!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Riktigt dåligt! Se till att få boka nästa tid du ska träffa din BM direkt vid ditt besök hos henne nu i v 27! Inte ska du behöva vänta på kallelse, kommer ju bli lite tätare besök för dig efter v 27.

    SvaraRadera