onsdag 2 februari 2011

Tankar, tankar och mera tankar

För första gången på FÖR länge var jag och rotade i vår CD gömma för en sisodär 10 minuter sedan. Hittade inte ett visst Black Sabbath album så nu snurrar Candlemass så högt att grannarna precis inte blir störda. Gillar deras tunga riff, men det är lite väl mycket "lufsa i träsket" om man lyssnar länge. Funderar på att slänga på en ösig Metallica också... Får se vad jag hittar först ;)









Ibland bli jag lite knäpp på mig själv. Som för en kvart sedan, då jag insåg att jag ska vara jävligt nöjd, och inte hålla på och tycka synd över mig själv för att jag inte kan gå mer än 300 meter utan att grina illa pga fogarna. Nöjd över att jag har en sådan underbar pojkvän/fästman/man/gubbe/pojk och att vi lyckats bli gravida och att jag just nu, i denna sekund har en liten flicka inom mig som sparkar och gror. Har kommit fram till, att jag nog är rädd för att vi ska bli en sådan familj som vi inte vill vara. Nämligen en "vanlig" Svensson slacker familj som håller TVn på i bakgrunden i flera timmar fastän att inga sitter och kollar, äter korv och pommes från en färdigköpt fryspåse från Willys och hävdar att de inte tränar/lever sunt och umgås med sina barn för att "de inte har tid". Blir så trött på det eviga "ja, men om jag hade mer tid". PRIORITERING. Men jag ska inte dömma någon, fastän det är så lätt. Folk får leva hur de själva vill, precis som jag vill leva hur jag vill. Men så är detta min blogg också, en dagbok där jag skriver vad jag tänker och känner för. Det enda jag vill är att jag, Ola, Nora (om lillskruttan ska heta så) ska må så bra som möjligt och få ut så mycket av livet som vi bara hinner.


Jag älskar vår livsstil. Sa till Ola innan han åkte iväg på en kvällstur på vintercykeln med bla. mattias fogelkvist att jag saknar vår livsstil. Har börjat känna mig som en slacker nu när jag är förkyld OCH gravid. Satt och strök lite på mountainbiken förut. "Men så är det ju vinter också" sa ola. Jo, det skulle ändå inte blivit nån kvällstur... Ola är bra att ha när man är graviddeppig och mest vill träna. "Vi kommer turas om med lillen och träning" i sommar sa han också. Han får ner mig på jorden lite. Vill att han ska försöka tävla så mycket som han känner att han vill och klarar av i vår/sommar. Jag älskar att se honom tävla, och har alltid älskat av stå på sidan av vid tävlingar. Det bästa är att vi tar det som en utflykt nu också, om det skulle gå piss så är han glad ekorre igen efter 10 minuter. Tror jag fått honom att inse, att inte allt hänger på tävlingsresultatet - det finns så mycket annat.
Funderar på om jag ska ha speed-triathlonet i Nora som första tävling efter graviditeten... Det går i juli någon gång har jag för mig. Kanske bli för tajt. Om fogarna inte läker fort blir det nog tajt, eftersom snutten är beräknad till den 10e juni. Men det skulle vara skitkul om jag och ola skulle genomföra det tillsammans med svärfar eller Jonna eller någon annan som barnvakt under de minuterna som tävlingen pågår :) Längtar redan. Annars har vi ju Tarstaborgsloppet... i början av September tror jag. Kan nog inte slå förra årets tid men bara att ställa upp i ett terränglopp är skitkul.




Jag tror att vad vi än stöter på som föräldrar så löser vi det tillsammans när det blir dags.


Och förresten.. Det blev Soilwork´s album Sworn to a great divine ;)


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar