söndag 6 februari 2011

Smart shopping

Vi har ju en ny kamera sedan i december som är skitbra, tänkte att det skulle vara trevligt att ha en bra kamera att ta kort på magen med och sen när lilltösen kläcks. Tyvärr så är jag inte lika snabb med att föra över bilder till datorn som vi tar med den men här kommer ett litet utdrag ;)

Vi var på Bubbel´s (gamla guppi) utförsäljning härom veckan, 70% på allt, och hittade några fina grejjer nämligen en liten stickad klänning/kofta i strl 62, en vintermössa i strl 62 och ett par varma vinterdojjor. Vi skulle inte ens få för oss att gå in där om det inte var rea eftersom vi inte är mentalt kapabla till att köpa sparkdräkter för 350pix men den klänningens kvalité var verkligen något extra så visst är det skillnad på dyrt/billigt även på barnkläder.

Nu kommer min syrra bli lite besviken över att vi köpt ett rosa plagg till lillan eftersom hon är rädd att hon ska bli uppfostrad som en liten förnäm prinsessa - not gonna happend, kolla bara vilka föräldrar hon har ;)

The cool shoes, fodrade och med en mjuk filtinsida för att värma små fossingar i vinterkylan... 

När det var hindersmässa här i örebro så såg vi dessa fräna T-shirts. "Born to be a rocker" i nykläcktstorlek och "övningsgår" i ca 1 års storlek :)

Igår var vi på kärlekspromenad på stan, käkade lunch på favoritlunchrestaurangen Saigon och strosade i sportaffärer plus "örhängesaffären". Vi är på stan kanske en gång i månaden och då går vi (läs jag, ola sätter sig alltid på bänken utanför och väntar) alltid in i den affären. "I'am" heter den om jag kommer ihåg rätt. Har kommit på, att jag nästan aldrig köper något till ordinarie pris och just den affären har så mycket fint på sina reahängare, kollar inte ens på icke-rean. Rosettklämman är i helmetall, och ena armbandet är mörkrött/silver och mörkblått. Fick alla för 20 spänn st ordinarie pris 70-100 st. Räknade ut att jag fick allt till 76% rabatt!

Vi (läs Ola, jag stod i örhängesaffären) hämtade även ut ett gratispaket med havandeskapsolja och handkräm som jag fått via posten. Senare så smorde gubben in maggen med oljan som jag tyckte luktade Bodaborg vilket var jätteskönt! Oljan gav en lätt hetta och var som en gosig massageolja, men mest härligt var det nog att bara bli struken på magen medans lilltjejen sparkar tillbaka som protest :)

Vår andra lilltjej här hemma är Leia som ser lite skum ut på den här bilen men som fått en ny hobby sedan någon vecka: ihopknögglade kvitton! Hon blir helt galen av bus när hon hör ett kvitto knögglas ihop och hon har sprungit runt och lekt med ett kvitto i en halvtimme nu samtidigt som hon spunnit konstant. Hon kommer upp i mitt knä framför datorn då och då med kvittot i munnen och vill att jag ska kasta iväg det så att hon kan jaga det. Sött eller vad?!

Neo, eller "gubben i hemmet" sitter på sin favoritplats i kontoret dvs med tassarna i fönstret. Han är inte lika lättroad som Leia längre utan har blivit mer laid-back sedan han blev vuxen.

 Nu har Ola startat i Wadköpingsloppet, starten gick vid 11 och det känns en smula ovant för det här är första gången som jag inte följer med till en tävling. Förra året snöpulsade jag i skogen medans han var ute längst bort på banan men iår skulle det inte vara något skoj eftersom jag inte kan gå så långt. Så jag skulle i så fall fått sitta utomhus alt. inne i cafét mellan halv 9 och 3 medans han värmde upp och tävlade. Då kunde jag lika gärna vara hemma och plugga tänkte jag, men det är ju alltid kul att vara på tävlingar...

Shipp och hej!

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar