onsdag 2 februari 2011

längtar till våren

Jag var hos studievägledaren idag efter en föreläsning om avvikelser i hemoglobinuppbyggnaden för att diskutera mitt framtida programbyte från biomedicin till biomedicinsk analytiker (BMA) och för att få lite råd om hur jag skulle gå tillväga. Jag fick reda på exakt vilka kurser jag var tvungen att ha fått godkänt på för att få min yrkeslegitimation och där ingick klinisk kemi, en kurs som de flyttat till år 2 på BMA. Vill få undan de ev. extrakurser som behövs under min mammaledighet så att jag inte står där och har gått ut år tre på BMA men inte får ut min examen eftersom jag inte gått en kurs som kommit ikläm. Lillbebben kommer att vara 4-5 månader när ola får ta över amningen i 5 veckor, hehe ;) Beställde ett nytt möte med studievägledaren imorn då hon var tvungen att kolla upp lite mer noggrannt om det är något mer som jag måste gå. Känns bra att det finns en person anställd bara för att hjälpa studenterna att nå dit de vill :) Allt står inte på internet liksom.

Är annars så skönt att jag inte har en enda kurs eftersläpandes som skulle kunna ha stört min planering. Har hittils på de 3,5 terminer jag gått inte fått en enda omtenta vilket är najs.

Det här längtar jag efter just nu: VÅR



På tal om något annat.. Ska bli så skönt att vara icke-gravid i sommar. Det måste ju vara den optimala tiden att bli gravid september till maj-juni. Magen hinner inte bli så stor att man måste köpa en ny vinterjacka och man slipper gå runt i 30 grader smällfet och finnig i augusti ;) Lägg då till att bebben kommer under en period då man redan innan spritter av glädje över att allt är så fint och grönt - maxad lycka!

Du och jag älskling

//Sara

1 kommentar:

  1. Ja vi har då tajmat in detta optimalt båda två.. haha.. ;) längtar också efter våren nu.. lite färg ute och en varm sol.. mys!!!

    SvaraRadera