tisdag 22 februari 2011

Vad som rör sig i mitt huvud just nu

Ännu en dröm...

...Jag drömde att vi fått hem vår lilla bebis, ola var på jobbet fast min syrra var där..... och några mexikanare med banjo och hatt och allt. Vi hade haft vår lilla dotter hemma i något dygn då jag kom på att "men vi har ju inga blöjor- hon har ju gått utan blöjja hela tiden!!" och vi har inga andra skötbordsgrejjer som små små handdukar eller uppblåsbart skötbordsunderlägg heller!! Ola var ju på jobbet och syrran var i lägenheten så jag började ringa runt frenetiskt efter bekanta som eventuellt kunde köpa alla grejjer på en handskriven lista som vi saknade. Jag kunde ju inte åka till affären för vagnen var nedpackad i förrådet och någon bilbarnstol hade vi inte köpt än! Ringde och ringde men ingen verkade kunna svara. Det var då jag kom på att "men just det: bebisen har ju inte kissat/bajsat på de 2 dygn vi haft henne??" Men vad faaan! Jag har ju glömt bort att amma henne!! Hon har gått utan mat/vatten i 2 dygn! (fast hon var lika glad för det) Det sista jag minns av drömmen var att jag gick runt med bebben på armen och letade efter min stora röda kudde så att jag skulle få stöd för ryggen när jag skulle sitta och amma medans mexikanarna stod i vardagsrummet och log...  

Drömtydning: Tror jag skulle känna mig mer säker och beredd om vi hade lite fler bebissaker hemma ;) (typ som en nagelsax med rundade kanter eller små små bebisblöjjor)


//Sara

1 kommentar:

  1. haha vilken rolig dröm, mexikanare liksom.. ;) Knäppt man drömmer när man är gravid alltså.. :P
    Gå in på familjeapoteket.se och kolla för där finns allt från små nagelsaxar och näsfridor.. och amningsbhar.. och beställ hem lite små saker.. alltid skönt att planera lite.. ;) och det är ju faktiskt inte såå långt kvar nu.. kram

    SvaraRadera