torsdag 10 februari 2011

Huvudbry

Känner mig lite stressad. Kan bero på min dagliga dos på 1/3 dl kaffe nyss också men mest på en sk. kaka på kaka-effekt. Eller mer jävligt äcklig kaka på mindre god kaka. Jag hade precis satt mig framför datorn för att försöka greppa vad jag ska presentera på morgondagens seminarie. Ska prata om ett akutfasprotein (ett protein som ökar drastiskt i koncentration under en inflammatorisk process) men den enda informationen som jag hittat är ur forskningsrapporter från början av 2000talet. Verkar inte så hett längre alltså. Står inget om proteinet i kurslitteraturen eller i mina andra medicinböcker - suck. Vad som står för den äckliga kakan på kakan som redan excisterade var att jag öppnade ett mail om att jag än en gång fått underkänt på labrapporten som jag redigerade för två veckor sedan. Piss, onödigt jobb. Av någon anledning har jag väldigt svårt för att få godkänt på saker som min favoritlärare (jo, ni vet hon som borde pensionerats för länge sen) lägger upp. Aldrig hänt förr att jag fått underkänt när jag trott mig vara säker på G eller tom. VG.

Nä, nu skiter jag i hela grejjen och fortsätter läsa om det där utdöda akutfasproteinet...

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar