onsdag 23 februari 2011

Breaking the habit

Hur sugen kan man bli på sött? Och bebissnuff? De senaste dagarna har jag gått runt och tänkt på tårtor, kollat på tårtor i mina mattidningar (kvinnoporr enligt ola) och sparat slatten kaffe i moccabryggarn lite längre än vanligt för att "jag kanske ska baka en liten kaka sen och då är det ju gott med kaffe i". What´s wrong with me?! Har aldrig varit den som varit sötsugen förr. Igår kväll blev jag impuls jätte-sugen på kaka (vi har aldrig sånt hemma) men skivade ett äpple i klyftor för att ha något gott att plocka med och idag (nyss) hände samma sak.. "Man kanske skulle ta och baka en sån där bärkaka med saftig botten" för att minuten senare ställa tillbaka den framställda plastbuken och tänka "Nej nej, vad fan håller jag på med?!". Snacka om att underhålla ett beroende genom att tillföra mer socker. Mixade tillslut lite hallon, naturell yoghurt, linfrön och havrekli till en mellanmåls smoothie men känner att jag fortfarande är sugen på kaka. URK!


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar