måndag 2 maj 2011

Nu ska det vilas på sängen

Nu har jag lämnat in "anmälan om studieuppehåll" till universitetet. Känns otroligt skönt att den sista 7,5 poängskursen denna termin inte ingår i det program jag ska byta till så genom att ta mammaledighet nu när BMLV kursen slutat så missar jag heller ingenting eftersom nästa obligatoriska kurs för att få mitt leg går i oktober. Har haft rätt mycket sammandragningar idag och inatt blandat med lite "mensvärk" och idag har vissa av dom känts rätt obehagliga (typ oj nu är det inte bara stelt och svårt att gå utan gör lite ont). Har inte tagit tid emellan dom men skulle tippa på var 20-30 min, "Då och då". Gjorde ont i magen i natt av att ligga på rygg men obehaget släppte när jag rullade runt på sidan som jag ligger mest på. Jag vette fan, man lär ju märka om något skulle dra igång på riktigt... ;) Har funderat på att börja packa BB-väskan också, är väl lika bra så slipper det bli ett hetsmoment när man väl står där flåsandes.

Tillbaka till skolan; fick reda på i helgen att jag fått underkänt och måste komplettera labrapporten om mucosubstanser. Har läst igenom den och insett att det bara var ett skitfel som jag glömt så det kommer inte krävas särskilt mycket hjärnverksamhet (hrm! vilket jag inte har just nu) för att få den klar. Tid kommer det dock krävas, det är nämligen så att jag ska skriva vackra bildtexter till 50 olika vävnader. Ordbajs är förresten något som jag är rätt bra på just nu, vilket kan komma till nytta vid kompletteringen (shit sherlock! vet inte om det har något med mitt gravid-IQ att göra.....). Tippar på att det kommer att ta mig 3 dagar att bli klar för inlämning av den reviderade versionen. Då är förresten vila på sängen liggandes på vänster sida med kudde mellan knäna, dricka kaffe, läsa om förlossningen och äta mat inkluderat.

Tack för mig, hej! (märks det att jag inte ätit på 4 timmar??) Bäst jag äter nått så att jag inte går runt som King-of-the-castle i min alldeles för lilla kimono (magen sticker fram) och är superironisk när Ola kommer hem..

//Sara

2 kommentarer:

  1. Jag kan absolut tipsa om att börja packa väskan nu.. tar ett tag att komma på allt man vill ha med sig.. vi skrev det sista på listan här om dagen, det som Oscar måste packa ner OM jag inte är kapabel att lägga i det sista.. ;)så jag får rätt grejer med mig.. och jag har åxå tänkt att hur ska riktiga värkar kännas, men jag får alltid höra att det vet man.. ;) Ok vi säger väl så då.. :P Men ibland känns det som att det är på gång när man får en förvärk.. men jag säger så att blir man orolig och de kommer tätt så kan man alltid ringa förlossningen.. men det jag har upptäckt är att förvärkar går över om man duschar eller sover/vilar det gör inte riktiga värkar.. och hittills har mina alltid gått över.. ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, ska nog börja packa väskan... Är svårt att veta hur länge man ska vara där, förstföderskor stannar väl en natt på patienthotellet för övervakning? Hm, vi ska gå på info på förlossningen den 16e maj så då kan man ju fråga men vissa stannar ju flera nätter trots att det inte varit några komplikationer?? Någon som har erfarenheter?

    SvaraRadera