tisdag 24 maj 2011

Nu är lillan fixerad :)

Dagen efter förra barnmorskebesöket dvs för exakt två veckor sen ringde jag in till henne för att jag börjat känna ett ökat tryck neråt bäckenet och ilningar när jag rörde mig fort. Hon sa att lillbebisen kanske hade eller började att fixera sig. Igår, två veckor senare var jag åter hos BM och hon hade nu fixerat sig. SF-måttet låg på 36 cm och pulsen var 136 då hon sov. Men fyfan vad ont det gör i fogarna när hon ska känna efter om hon fixerat sig. Hon tar händerna och liksom trycker ner ovanför blygdbenet neråt britsen. Det är så att ögonen tårar sig fastän man försöker hålla emot. Usch för foglossning! BM har sagt att foglossningen brukar bli mycket bättre ganska fort efter förlossningen men har svårt att se mig själv utan ont i fogarna nu efter att ha haft det sen vecka 10 ungefär.... Men tänk att kunna göra allt jag kunde göra innan jag blev gravid; löpträna i skogen, mountainbike utför någon fin stig i Kilsbergen, cykelpendling, styrketräning... Börjar dregla bara jag tänker på det. 









Nu ska jag laga mat och åka upp till ola som jobbar i brickebacken och sen kommer farmor och farfar upp så blir det nybakta bullar :)


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar