torsdag 12 maj 2011

Fixardags

Igår kväll och inatt hade jag mensvärksliknande molvärk som sitter i hela tiden, det kommer och går inte alltså. När jag vaknade kände jag ingenting i magen men sedan klockan 10 har det känts som om jag strax ska få mens med konstant molvärk som ett band under magen och med den klassiska ryggvärken. Lilltösen i magen har varit väldigt aktiv de senaste dagarna och känns nästan som hon alltid är vaken och på bushumör. Vi får se de kommande dagarna om det blir mer intensivt eller om det klingar av. Vissa sammandragningar gör lite ont men det känns inte som något nytt. Har känt av liknande molvärk tidigare under graviditeten runt vecka 13 och 24 när hon växt mycket men denna värk sitter bara långt ner och i ryggen, inte som i hela livmodern som det gjorde då. Trycket neråt hänger i idag med. Har skrivit klart förlossningsbrevet till 90% och lagat massa kycklinggryta och fryst in så att vi bara kan koka lite ris till att ha om/när vi inte orkar laga mat. Torkar de sista små bebiskläderna i maskin nu och ska väl lägga mig och sova igen de timmar jag låg och lekte kossa i sängen i natt.

Nu när man mest går runt osminkad i ärvda mammakläder á la superstretch så är det bra att påminna sig om hur festfina vi faktiskt var på min studentbal för 2 år sen :)


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar