onsdag 4 maj 2011

Föräldrastöd del I

Var på föräldrautbildning (eller föräldrastöd som det nu heter) igår eftermiddag. Barnmorskorna som höll i det menade att våra barn kommer att utbilda oss och att de endast finns till som ett stöd vilket jag köper helt och hållet. Både jag och ola hade sett framför oss andningsövningar på golvet och livräddning av plastdocka men ack så fel vi hade. Det var först en introduktion där man fick välja en eller flera bilder från ett bord som man tyckte representerade sig själv i livet just nu. Jag valde en bild på en tjej som gymade och en bild på en skidåkare i offpist. Ola valde en bild på ett par som vandrade med stavar i alplandskap. Detta tillfälle var till för att diskutera och sammanställa frågor som BM kommer att svara på under tillfälle 2 och 3. Frågorna gällde allt från den förändrade parrelationen till avslag.. När vi gick därifrån var vi ändå väldigt nöjda, även fast det började lite träigt :)

Idag ska jag korrigera labrapporten som jag fått underkänt på. Hmm, har fortfarande inte hört någonting om den uppsats jag lämnade in för över en månad sedan trots att jag mailat till läraren och sagt att all kommunikation nu måste ske över mail eftersom jag inte går den nya kursen som startade i måndags.. Och förresten, kan tillägga att det är DEN läraren så varför är jag egentligen förvånad??

En lite halvful bild från pojkar-30's prispall förra året. Ola överst och två kålmårdare som 2a och 3a :)


I helgen åker vi ner och kör Högaliden race och Hökensåsracet. Eller Ola kör tävlingen och jag kör bilen ;)

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar