måndag 23 maj 2011

Fin helg

För en gångs skull ska jag i text och bild skriva lite om vad vi gjort i helgen. Denna blogg har omedvetet blivit ett utdrag av mina tankar just då, och väldigt lite innehåll av det jag faktiskt gör om dagarna.

I fredags eftermiddag var vi och käkade hos pappa och kollade på Griot. På fredagskvällen var vi över hos Dennis som hade ställt upp med 30års baluns där vi bland annat träffade en 8 månaders Matilda som hade en mamma som ville klä sin dotter i unisexkläder och som blev upprörd när någon automatiskt kallade hennes lilla tös för "han" när hon dressat henne i gröna kläder. Suck, men visst är det lite kul. Har märkt att jag har väldigt lätt att bli störd på föräldrar som tror att dom får den lyckligaste familjen av att tex. köra stenhårt på ekologiskt Reene Voltair käk, köra unisex á la könslös uppforstran eller köpa varenda liten onödig pryckel på Babyproffsen (vilken unge sover egentligen bättre i 100% ekologisk bomull, jagmenar 95% ekologiskt  är sååå 2006). Önskar jag kunde radera ut 94% av alla reklamer, webbsidor, tidningar riktade mot färska föräldrar. Tror det skulle ge så mycket mindre hets att försöka vara den perfekta föräldern. När jag och Ola levlar upp i livet till förälder så hoppas jag att vi kommer göra precis som vi känner för just då.

I lördags var vi ute hos Morrisarna i Tiveden och fikade i deras nyöppnade fik. Innan vi åkte hem körde Ola 9 km terränglöpning (gissa om jag var avundsjuk) i den underbara Tivedsnaturen.

3 km till Vitsand. Snacka om vackert område. Detta område återkommer vi nog många gånger till med lilla Nora - superbra träningsstigar för löpning och superfin strand 3 km bort. En 6 km slinga som ola körde tog 36 minuter, skulle tippa på att den då tar runt 45 min för mig i hyfsad form. Då kan vi ju turas om att köra slingan medans den andra busar med Nora på stranden :)

Köpte "fika" till ola och mig i minimuseet/kiosken/souvenirbutiken bredvid. En varsinn Loranga ("ja vill ha") och en halv sockerkaksbit. Jag blir så jävla sockerhög av läsk att jag hällde ut mer än halva efter jag sippat på den i 40 minuter. Köpte den mest för barndomsminnet.


Efter Tivedsmyset åkte vi in till Askersund och käkade sen lunch på värdshuset och sen åkte vi hem till farmor och farfar och umgicks lite innan vi åkte hem trötta som grisar men glada.

Söndag förmiddag körde ola backintervaller i Kilsbergen medans jag färgade håret och vilade här hemma. Sov kasst under natten så var zombie. Gjorde lunch+matlådor på en spik sen åkte vi och storhandlade och snabbt hem för att städa/diska innan det var dags att åka till Nina och Christian för att grilla i deras nya radhus. Sa till ola när vi åkte hem på kvällen att "det här skulle jag kunna tänka mig att göra 20 gånger om". Grillat, goda vänner, sommar, jordgubbar, Nellie-bebis och bebis i magen i en härlig kombination. Underbart.

Nu ska jag fixa i hallen så att det blir mer sommar och barnvänlig. Gubben har köpt en sån bra låda till lilltösens grejjer som jag nu ska fylla :)

//Sara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar