fredag 6 maj 2011

Fredagsmage

På söndag fyller ju min Ola 33 år vilket ska firas med hotellfrukost, paket, pussar, träning och ledig dag + restaurangbesök på kvällen. Ska ringa och boka bord nu på Coco Thai för 12 pers. Fasen vi är rätt många även fast de som kommer bara är föräldrar och syskon, dessutom fattas två syskon som bor i andra städer. Hurv, tänk när fler än vi börjar yngla av oss... 


Igår morse (eller var det i förrgår?) så trodde visst ola att jag friade till honom halvt sovandes, men han kanske hörde vad han ville höra? Det brukar ju vara så ;) Var det kanske därför han verkat lite nervös sedan dess?? 


Idag ska vi iallafall till IKEA och ev. Jysk för att köpa spjälsängsmadrass, spjälskydd, tvättlappar 70*70 och ett gratis paket från babyproffsen. Ska kolla igenom om det är något mer vi behöver. Kanske en liten skallra från IKEA? Vi har ju inget mjukt och roligt till bebisen än (förutom katterna då). 


Imorn går vi in i vecka 36. Enligt magbilderna har maggen växt skitmycket de sista veckorna.. 


Vecka 33

Vecka 34

Vecka 35

Och så börjar skötbordet att bli bebiskompatibelt. Har just nu papperstorklappar, babytvål, bepanthensalva, amningskupor, skötbädd och roller (ju vi bor ju med två katter). Fattas: torklappar som mamma ska sy av flanell på metervara. 

Dessa boxar köpte jag på Lagerhaus förra veckan. Är som stabila skokartonger och kostar 29,25 och 19 kr st. Tyckte de var så fina (+ billiga!) och de ska senare få stå i Noras rum (nuvarande kontor/cykelrum). Halmnallen har jag haft sen jag var liten.


Tänkte låna lite föda-första tiden böcker på vanliga bibblan, får se om jag hinner det innan jag hämtar upp ola på jobbet... See you!


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar