måndag 16 maj 2011

Illamående

Urk, varför? Känns som jag mest går runt som en zombie med halvöppen mun och bara andas. Fy för att känna den tjocka spykänslan i halsen. Trött som ett as, utan att jag gjort något särskilt. Trött när jag vaknar, trött när jag ätit frukost, trött när jag vilat.... Fyfan vad trist. Har fått hem en ny tidning av Elle-mat och vin som jag brukar slita upp och sträckläsa så fort den nått hallmattan och idag la jag mig på sängen för att läsa den men redan efter några minuter gav jag upp och bara blundade. Vet inte varför men den sista veckan har jag kännt mig så skrattretande trött + att jag fått nått, som jag känner det, sjukt onödigt illamående. Det är nog ingen slump att gravida börjar bli otåliga de sista veckorna innan förlossningen när livet verkligen inte alls känns detsamma längre.

Såhär vill jag ha det. Inte som nu när man vandrar omkring i ingemansland utan energi.


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar