tisdag 31 maj 2011

Man börjar ju bli lite knäpp

I natt drömde jag om att vi hade fått vår lilla bebis. Och så jag betedde mig... Ola verkade (enligt mig) inte fatta nått alls och det fick han veta i form av halvdesperat skrik och armviftningar. Kommer ihåg att jag vid ett tillfälle sa att jag skulle försöka få henne att äta lite och när ola bara reagerade med "ah, testa det" så blev jag helt vild och skrek "men vill du inte att hon ska äta?!" samtidigt som jag viftade en bebisfilt i huvudet på honom. Heeelt crazy. Kommer ihåg att jag också var lite ledsen att jag inte kom ihåg förlossningen utan bara sammandragningarna och "mensvärken" innan det startade (dvs så jag känner just nu) men förstod efter ett tag redan i drömmen att det var för att det var just en dröm. Jag hade ju inte fött henne än. Men samtidigt fanns hon där. Ska bli spännande när det sätter igång :)


I två veckor ungefär har vi haft uppe ett mörkblått påslakarn över fönstret för att dämpa ljusnivån lite i sovrummet. Jag sover mycket bättre när det är mörkt i rummet och en natt fick jag spunk över att ligga vaken för att jag tyckte jag blev bländad av ljuset  i rummet trots att jag blundade (när man sovit kasst i 9 månader är detta en big deal). Så den natten gick jag bersärk i lägenheten efter något mörkt tjockt tygstycke och hittade påslakarnet. Insåg dock att det såg förjävligt ut och att det är lite trist att sovrummet blir mörkt även på dagarna eftersom det är lite meckigt att få dit lakarnet så igår fick jag tummen ur och åkte till IKEA och köpte nya gardiner. Tyckte färgen var "spyful" men färgen "purpur" fanns inte på IKEA örebro och att byta vita gardiner mot beigefärgade gardiner är ju ingen hit. De var riktigt täta, och billiga och mörkläggningseffekten i sovrummet blev riktigt bra måste jag säga :) Köpte även en ljusblå flisfilt för 10 spänn som jag i morse kapade i två lika stora bebisfiltar. Medans jag kapade till filtarna så fick jag upp diverse bilder i huvudet på broderade nallar och andra söta brodyr jag skulle kunna dekorera filtarna med men som tur var såg jag ola framför mig som efter nallebroderierna legat framme och skräpat i 4 långa år tillslut eldade upp skiten i en liten liten brasa. Tack gubben. Kanske finns någon "stryk på dekoration" på panduro men kan man förresten stryka på filt? Smälter inte det? Om jag går över tiden kanske jag blir koko och lånar lite garn av Jonna och gör någon skitful för-hand-dekoration. Jag är kass på att sy. 


//Sara

1 kommentar:

  1. Hahaha vilken natt ni verkar ha haft.. vilken dröm.. ;) Jag hoppas det sätter igång snart.. jag är nyfiken på att se vem som bor i din mage.. :)
    KRAM

    SvaraRadera