fredag 8 april 2011

What´s up

Det är hyfsat lugnt i skolan just nu, mest olika laborationer inom immunhistokemiska metoder. Lärde mig att göra apsnygga blodutstryk igår och lyckades med venprovtagningen på första försöket! Känns skönt nu när man har lite mer pejl efter att ha gått två år på biomedicinprogrammet. Jag har en så pass mer bred kunskap om medicin över huvudtaget att forskningsartiklar inte längre alls känns som grekiska. Att följa ett protokoll under en laboration, ställa in maskiner och att utföra momenten på ett korrekt sätt gör jag nästan automatiskt. Det är som en helt ny (fantastisk) värld har öppnat sig via min utbildning. Hoppas att mitt jobb som BMA är lika givande annars så kommer jag nog att plugga ett år master och sedan doktorera inom kort.


Såhär ser kontoret/cykelrummet ut just nu, min mountainbike bars ner i förrådet igår och jag grät en skvätt. Ola var ute på första mtbsvängen igår eftermiddag och jäklar vad avis jag blev :(




Lillgumman ska få mysa i denna när hon ploppat om det inte blir för varmt för henne ;) Supermjuk! strl 50

Två nya pyjamasar (fick båda för 79:-) i strl 56 men de är rätt små i strl..

Nu ska jag kolla resultatet från flödescytometin!

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar