torsdag 14 april 2011

Det där med att lära en gammal hund...

Fan vad ont jag har i ryggen då. Det blir inget disco för mig ikväll. Lillkotten i magen (eller ska jag säga storkotten) trycker något jävulskt på revbenen att de konstant är superömma. Men vart ska hon ta vägen liksom, hon väger ju minst 2 kg och är 45cm lång vid detta laget?

Idag har jag varit på universitetet från morgon till fem och gjort fler infärgningar samt bedömt glasen i mikroskop och fotat en del med super-leksaken. Labhandledaren jobbar egentligen på sjukhuset och det märks. Exempel på det är att hon inte ger instruktioner. Ok, då följer vi protokollet tänker man då men nej, mellan punkt 14 och 15 ska ni doppa preparaten två gånger i denna lösning. Jaha, men hur fan ska man veta det när det inte står? Jobbar vidare... Och när hon ska visa hur man utför ett moment så gör hon alla grejer i normal takt utan att säga något och nämner inte att resultatet måste se ut på ett visst sätt för att det ska gå att kolla på i mikroskop.... Eller som när vi frågade henne efter laben vad som går att hälla ut i vasken (har haft ca 40 olika lösningar uppe) så säger hon "häll ut allt i vasken!" Eh, jaha.. då gör man ju det. För att hon 5 minuter senare frågar uppjagat "men har ni hällt ut dom här lösningarna? Dom ska jag ju använda på tisdag" och "har ni hällt ut den här lösningen?! Då måste vi ju utrymma salen!" osv... (och nej, jag överdriver inte)

Jag ska nog ta och börja med labrapporten nu. Den ska vara inne på måndag och jag ska ha med 50 bilder och bildtexter. Bäst att sätta fart...

//Sara

1 kommentar: