måndag 11 april 2011

Bebben växer som hon ska

Min graviditet - BF Fre 10 jun 2011
Din graviditet startade Lör 4 sep 2010.
Din menscykel är ca 26 dagar
Du blev gravid ungefär Lör 18 sep 2010 (ägglossningen).

Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 2 fulla dagar (v31+2).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 10 jun 2011
Du har 60 dagar kvar till beräknad förlossning.
 
Var hos barnmorskan imorse. Hade ett blodtryck på 115/60 och lillans puls låg på 145 slag i minuten. Mitt SF-mått var 31,5 cm och barnmorskan kände lite hur hon låg i magen. Vi har alltid trott att hon legat med huvudet/rumpan uppåt åt höger eftersom det är just där som vi brukar känna att hon trycker ut något stort ibland. Men det visade sig att "hela paketet" som alltid ligger till höger är benen! Huvudet är neråt och ryggen upp åt vänster tydligen. Hon har legat på detta sätt i flera veckor nu... Fick info om en föreläsning om förlossningsavdelningen på USÖ så dit ska vi nog gå och lyssna någon gång i maj :) Tid för "föräldrautbildning" har vi också fått; 3 tillfällen med det första den 3e maj. Tydligen så var det jättemånga på vår vårdcentral som blir föräldrar i vår/sommar att vi först får komma dit i vecka 36 (lite i senaste laget kanske).
 
Nu ska jag snart åka till universitetet för den sista föreläsningen innan jag blir mamma! Resten av kursen som pågår till 1/5 så kommer jag att ha tre laborationer och en hemtenta att göra sedan är det chipp och hej! Föreläsningen är 3 timmar elektronmikroskopi med Godthfrid - en 1,60 lång 130 kilos tysk med grov brytning som ser ut precis som jultomten ;D
 
Visst är livet underbart?
 
//Sara

3 kommentarer:

  1. Oj vad hon växer.. :) va kul att se lite info och kunna följa er.. :) skönt för dig att snart få gå hem och bara vara lite innan hon kommer.. ;)
    sköt om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli skönt men jag kommer nog att känna mig understimulerad efter 3 dagar hehe. Har du slutat skolan än? Inte långt kvar nu :) Skitkul med nya lägenheten förresten!!! kramisar

    SvaraRadera
  3. Jess skolan har jag slutat med så nu är jag bara hemma.. och jag är absolut inte understimulerad för jag orkar fasen ingenting.. :P är sååå klumpig och trött hela tiden.. längtar tills det här är klart.. ;)
    Ja kan du fatta vilken jäkla röta vi har med lägenheten.. haha såå sjukt kul!! =)

    Kramar

    SvaraRadera