torsdag 28 april 2011

Inte den skarpaste kniven.

Håller på med uppgift nr 6 av 8 i hemtentan. Den handlar om att jag ska beskriva skillnaderna mellan två olika typer av elektronmikroskop. Ligger i sängen och pluggar så mycket jag kan för att avlasta ryggen, blir jobbit både för huvudet och kroppen att sitta vid skrivbordet och läsa längre stunder. Vilken jäkla tur för mig att jag är så pass disciplinerad vad gäller skolan och pluggar morgon till kväll om det behövs för just nu är jag inte i mitt mest klipskaste tillstånd. Om en mening är längre än 4 ord så hinner jag drömma iväg och börja tänka på bebis, bebis och bebislivet. Och lite mat emellan det också ;) Typ grillat eller den där goda annanaspajen jag åt på en kräftskiva för flera år sedan... Att mitt huvud blandar in sånt var fjärde ord gör att elektronmikroskopi med alla dessa fysikaliska termer som tex. "absorptiv-konduktiv mod" blir väldigt svåra att förstå. Framför allt tar det tid. Tid som jag nu lägger ner för jag vet vad som krävs.

Tack för mig - Hej!

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar