onsdag 13 april 2011

Inredning á la Sara

Gårdagen var minst sagt fulltecknad med "gravida mått mätt". Var i skolan och färgade in 10 olika vävnader med 5 olika färger för hand vilket har gett mig 50 olika snitt att undersöka och bedöma inför skrivandet av labrapporten. Laborationen tog hela dagen och efter det tog jag bussen till andra sidan stan för att hämta hem Skrotis som pappsen lagat klart (tack för det!) Hela fjäderbenet hade rostat ihop och den reservdelen finns ej längre att köpa då bilen är från -85 men pappa lyckades efter lite konsultation från arbetskamraterna svetsa fast en rejäl bussning, svetsa lite till, blästra och lacka tills den såg sprillans ut igen. Bara avmonteringen av fjäderbenet tog väl runt 5 timmar... (när man lossar en bult som inte rubbats på 26 år så sitter allting fortfarande fast av rost om man inte har rätt verktyg) . MEN nu fungerar bilen igen och jag ska ombesiktiga den inom kort.. Efter det åkte jag hem och kastade i mig en halv matlåda och styrde bilen mot klubbstugan där det var dags för styrelsemöte. Körde lite styrketräning kvarten innan bara för att chocka musklerna lite ;) Vi kom hem klockan 21 efter ytterligare ett trevligt styrelsemöte. Är nog inte vanligt att styrelsemöten förknippas med ordet roligt men i Almby IK är det faktiskt så. Jag och Ola fick också beröm för att vi hanterat klädbeställningen från Kalas och allt efterjobb så bra. Fakturorna stämde på pricken, så det var skönt :)

Me, the belly and Skrotis... chillin´ like it's 1994


Det verkar blir så att jag och ola åker ensamma ner i Skrotis till Östgötaloppet i helgen om det inte är någon mer som vill åka med ner?

 Kom på en supernördig grej också... Universitetet har köpt 7 nya mikroskop för nån månad sedan varav ett med kamera i. Hur fräsigt vore det inte att ta kort på de finast färgade vävnaderna och sätta upp här hemma i ett kollage?! Det är inte direkt som om folk utan medicinsk vana kommer att förstå vad fotona föreställer och de som ser vad det är för nått lär inte bli äcklade utan, som jag, tycka att det är assnyggt! Nu gäller det bara att övertyga gubben att vår lägenhet börjar skimmra av färgglada närbilder på epitelceller i trachea eller langerhaunska öar i pancreas ;)  

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar