onsdag 20 april 2011

Sprickfärdig?

Nu har jag lagt till en dagräknare här bredvid :) Lite roligare att ha en sån nu när det inte är så många dagar kvar.
Idag bjöd jag älsklingen på namnsdagslunch. Han hade fått för sig att man ska få presenter på sin namnsdag men det är ju underbart att både ge och få överraskningar så varför inte? ;) Det blev restaurangen Stadsträdgården i stadsparken och jag kan säga som det att det var himmelskt. Det händer väldigt ofta att jag tänker att "det här skulle jag kunna göra bättre själv" när vi är på restaurang men idag var det andra bullar.... Ädelostfyllda biffar med örtskysås alt fetaostbakad kyckling med rostade potatisar och sedan en superfräsh tillbehörsbuffé med bla. bönröror och färska marinerade champinjoner till det. Jag bara log och sa "det smakar som mammas mat det här!" dvs. sjukt gott. Jag praktiserade på denna restaurang för 6 år sedan i några veckor och vet dessutom vad som är i flera av rörorna och de hemgjorda biscotti kexen som man fick till kaffet och kan säga att det är bra råvaror, iallafall för 6 år sedan och tror inte de ändrat så mycket för buffén igenom smakade matglädje. Tråkigt nog var den urmjölkade ledningen av personalen kvar men flera nya också som är supertrevliga.

Mätta som svin och trötta av paltkoman cyklade vi upp till stan för att handla lite. Jag skulle ha linsvätska och gick in i närmsta optikerbutik och snappade åt mig en flarra. Jag gick mot kassan samtidigt som jag frågade vad flaskan kostade men det jag fick som svar var "OJ!! Nu är det inte långt kvar!!" (Observera att jag inte träffat mänskan förr ;)) "Oj, 80 kronor menar jag, hehe" Sa hon och log. Nää, det är en månad kvar sa jag till kvinnan som tyckte jag redan såg sprickfärdig ut. Det är dessutom mer än en månad kvar, 51 dagar mer bestämt så jag undrar hur stor jag kommer att vara i slutet. Morsan tror att jag kommer att få en jättestor mage när hon sett hur jag ser ut nu och hon har ju burit 3 ungar så hon borde väl veta... 14 kilo totalt eller 11 kilo sedan inskrivningen har jag gått upp och SF-måttet har legat stadigt på 1-2 cm över normalkurvan (dock fortfarande inom standardavvikelsen) så vi får se om lillan vill ut nån vecka tidigare eller om hon ska götta till sig i värmen ända till mitten av juni (hoppas på det förstnämnda). Till midsommar tänker jag gå runt med barnvagn - så det så! ;)



//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar