onsdag 27 april 2011

Chroooome!

Nu var det det där med att vara seg med allt "nytt" igen. Faaasen vad bra Google chrome webbläsaren är! Snabbare, snyggare och inte lika mycket "skit i hörnen" som hos explorer. Impuls-laddade ner den nyss för att testa om internet skulle gå snabbare. Vi har ju alltid haft så segt internet. Nog om tråkiga datorgrejjer.... Var hos barnmorskan igår och blev mätt. SF-måttet ligger nu på 33cm i vecka 33+4 och hon följer sin egen tillväxtkurva så fint som konstant legat över snittet. Mitt blodtryck var 120/80 har jag för mig och blodsockret låg på 5,8 mmol/l, inte illa med tanke på brakfrukosten precis innan. Urinprovet negativt som vanligt. Barnmorskan kände lite mer på maggen denna gång och hon låg med huvudet neråt och ryggen upp längs vänster sida som hon gjorde förra gången också. Lillbebisen har inte flyttat sig på över 2 veckor nu så hon ligger väl kvar där i samma position tills hon ploppar antar jag. Nästa besök hos barnmorskan ska hon känna om hon fixerat sig i bäckenet. Spännande! 


Nu: Back to the hem-tenta!


Jag och svärmor sekunderna innan vi berättade att jag var på tjocken. Poke-her-face? ;)


//Sara

1 kommentar: