onsdag 29 december 2010

Olydig dator och första sparkarna!

Nu har datorn startat! Den gjorde uppror i 1,5 dygn sen var den snäll att starta. Huva, knappt 9 månader är datorn och redan har den börjat käfta emot! :( Äh, om den väljer att inte startas imorn får vi lösa det då. Det är ju trots allt bara en tunn elburk.


Jogg på ca 70-80% imorse vilket kändes bra förutom att alla tre lager byxor (designade för icke-gravida) jag hade på mig tryckte som fan över magen = inte skönt. Lägg till ett foglossningsbälte som halkat upp några cm så att det trycker precis där jag känner små sparkar. Då går gravid-Sara över från att vara obekväm till arg. Inte fan ska det klämma så att bebben inte kan sparka! Jag stannade, slet ner de två yttre byxlagren och rev bort stödbältet och slängde det på marken. Så! Andades lite och plockade sedan lite halvskamset upp bältet igen och joggade vidare. Hey mom, is that what you call a pregnant woman?  

Jag har känt mig extra sugen på att shoppa de senaste dagarna (kan det bero på rean måntro). Jag gick ju med uppknäppta byxor så slitna att alla hade hål i grenen av cykelpendling i drygt 3 månader innan jag fick tag i ett par ordentliga mamma-byxor och nu när jag hittat kläder jag kan ha så är det lite extra kul. Fann tex. tre par mammabyxor på HM i helgen som satt snyggt också. Tighta byxor som jag hade innan men med plats för magen - himmel vad gött! Hade dessutom en väldans tur för det fanns bara stora strl kvar (44,46) och sen min strl 36 på rean :) Igår gick jag in på min BHaffär Change och hittade två behåar för totalt 250:-. Har gått upp ca 1,5 strl till G-kupa redan. Och vi är inte ens halvvägs! Har totalt gått upp 5 kg men då har jag "slutat träna" också. Nu kör jag bara upp till runt 80% och joggar max 30 min åt gången för foglossningens skull.

Nu ska jag surfa runt på det underbara internet...

Förresten! Har under några dagar nu kännt bebben sparka! När vi var på bio och kollade på Tron i 3D så hoppade jag reflexmässigt till flera gånger, hehe. Började känna "aktivitet" redan i vecka 15 men det är först nu i v 17 som jag kan säga exakt vart bebben sparkades. Ola hänger lite läpp och suckar fram ett "jag vill också.." efter att jag kännt en spark. Stackarn, men det kommer. Jag känner inte utanpå än när det händer, det dröjjer nog nån vecka till eller två.. :)

//Sara

1 kommentar:

  1. Kul att du känner sparkarna nu! Jag kände nog Iza första gången efter första ultraljudet runt v.18 , 19 där någonstans. Lite tidigare nu med 2:an. Gunnar kunde känna första sparkarna nu i v23. Magen buktar ut där han sparkar :) Blir lite alienvarning sen när man kan se kroppsdelarna och rumpan fara runt när bebben vänder på sig he he!
    /Irma

    SvaraRadera