lördag 11 juni 2011

Vardagen med spädis-Nora

Tänkte skriva in hur natten varit för att jag själv ska kunna gå tillbaka och se hur sovrutinerna var. Hade sjukt dåligt minne som gravid och nästan ännu sämre nu som mamma. Det är liksom i klass med "fasen, ammade jag henne då hon vaknade kl 7 eller var det klockan 4 som hon åt senast?" och kan verkligen inte komma ihåg. Måste nog ha en loggbok vid sängen och skriva klockslag för amning/bajsning.

Som det är nu och hon blir hungrig så äter hon i ca 15 minuter innan hon självmant släpper. Då tar jag upp henne i upprätt ställning i nån minut så att lite luft kommer upp, sedan lägger jag ner henne igen bredvid mig och byter tutte (så att det inte sprängs). Efter ca 5 minuter vill hon ha mer mat (smackar med munnen) och då äter hon i ca 15 minuter till. Det brukar gå ca 2h mellan varje matpass men ibland bara 1 timma och ibland upp till 3 timmar. I natt åt hon vid kl 10, 00.30, 02.30 , 04, 06, 07(?) och 09.30. I natt var hon lite mer kinkig och grinig än igår.

Idag ska vi upp på stan och jag måste hitta en amningsbh som pallar trycket. Köpte en Cariwell under graviditeten i storlek Large som är alldeles för stor runt om men alldeles för liten i kupan. Tyget räcker liksom bara till halva bröstet - inte najs. Ska gå till Change och köpa en med bygel för det är inte skönt att gå runt med tuttar tunga som mjölkpaket utan rejält stöd.

See you.

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar