fredag 17 juni 2011

Det är jag och Lars Ohlys fru

Regnet strilar ner, Nora sover lätt i bilbarnstolen AKA babysittern bredvid mig. Hon öppnar ögonen då och då och grimaserar lite men efter lite stolsgung sluter hon ögonen och slappnar av igen. Lilla barn. Känner inte av någonting sedan joggen igår. Ska nog köra en likadan runda ikväll igen, bara för att det är så skönt och energigivande :) Jag måste börja stärka upp bålen - big time. Magmusklerna är ju fortfarande separerade så ryggen får ta mycket stryk bara av att bära Nora i bilbarnstolen här hemma. Känns verkligen som om hela kroppen viker sig som en räka för att ena sidan av ryggen får ta hela vikten. Kör armhävningar på knä och träning av inre magmuskulaturen (ligger ner på rygg och trycker ner svanken-träningsvärk!) och sugut-sugin magen till ryggraden tills det tar stopp och håller så några sekunder. Armhävningarna får jag träningsvärk av men inte i bröstet eller i armarna som normalt utan i MAGEN. Säger en hel del om magstyrkan tycker jag ;) Och allt blir ju så mycket enklare i vardagen om man har en stark bål så där vinner jag mycket glädje på lite träning.


Nu till något helt annat.... Sent igår kväll beställde vi en sådan här sköning. Det skulle vara bra för oss båda om lilla Noris ville gå med på att bli matad från nappflaska någon gång ibland. Framför allt så skulle det ge mer frihet till mig. Jag skulle tex. kunna gå iväg till gymmet utan att behöva vara hemma igen efter 1,5 timma. Om Nora skulle bli hungrig efter 20minuter, 1, 2 eller 3 timmar så kan ola mata henne och behöver inte vara orolig för att inte kunna trösta sitt barn när jag är borta. Och när jag är på väg hem efter ca 1,5 timma så behöver jag inte känna att jag måste stressa hem som en liten vante för att mata henne. Det blir alltid ett stressmoment att hinna avsluta det jag håller på med för att klaffa med matningen vare sig det gäller dricka kaffe, duscha, äta upp maten, gå på toa eller ta en promenad. Och vad gäller goset och närheten som man också får under amningen, det är ju liksom inte bara mat, så är det nog väldigt bra för Nora och Olas relation att få ligga hud mot hud och bonda lite mer :) När pumpen kommer hem till oss så får vi helt enkelt prova oss fram och kolla vad som passar oss bäst.
 //Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar