onsdag 15 juni 2011

Dagen so far

Ok. Inte lika pigg och glad idag. Beror på den mer sömnlösa natten + förmiddagen, det är jag hundra på. Vi var till NetonNet och köpte en Garmin 305 pulsklocka med GPS till mig och sen åkte vi och handlade. Nora hade varit grinig hela förmiddagen och Ola stressade lite eftersom han ville iväg direkt efter frukosten. 2,5 timma efter ola sagt att han ville åka kom vi iväg för att jag skulle hinna äta min frukost som fått vänta för att Noris ville ha mat och gos. Jag tror jag böt blöja på henne tre gånger under den tiden för att hon sket-grina-sket-grina i en osalig blandning. Plus ett långt amningstillfälle i tre etapper som mest var sug-sug-sug-grina-nytt tag-sug-sug-grina-nytt tag i typ 1,5 timma. Så, när jag äntligen fått henne matdrogad och äntligen-halleluja fått på henne kläderna inklusive ren blöja så åkte vi iväg. Jag på helspänn för att Nora skulle vara lika grinig under shoppingturen och ola lite sur för att klockan inte var 3 timmar mindre. Nora somnade i babysittern (bilbarnstolen) så snällt i skrotis efter att hon fått sulta på nappen och fått hålla i båda mina händer på väg till NetonNet. Väl inne i affären körde pappsen runt på henne i en kundvagn som man kör TVapparater i. Även detta gung gillade hon så hon sov så sött. Jag dock fortfarande på helspänn och ville helst hem och sova. Vi packade in ungen i bilen och så åkte vi till Coop lillån. Vi hade tänkt åka till Maxi men på morgonen hade ola ringt och spärrat vårt ICA kort som försvunnit (fast egentligen så låg det i min plånbok och trots att jag vände ut och in på den medans Noris grinade så hittade jag såklart inte kortet). Såklart hittar ola vårt kort efter att själv ha kollat i min plånbok efter ett annat kort, men det var efter att han ringt och spärrat kortet. Notera att detta också inträffade under den härliga förmiddagen... SÅ, lite mindre happyhappy är det idag för min del, även om 92% av "skiten" försvann efter att jag fått i min lunchen klockan tre. 


Hämtade ut min nya mobil som kom på posten idag också så nu har jag två nya leksaker att leka med. Inte illa! Det är inte ofta man unnar sig nått såhär fint och att jag får öppna båda kartongerna idag är lite extra special. 






//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar