söndag 5 juni 2011

02.50 gick vattnet...

...men lilla Nora verkar må bra där inne ändå, trots att hennes pool nu blivit lite trängre ;) Har värkar ca var 7-9 minut nu och varje värk är ungefär 1½ minut långa. Känns helt okej faktiskt. Har precis satt på TENS apparaten på ryggslutet som kittlar lite gött. Hjälper dock inte ryggontet nämnvärt under värkarna men jag slipper känna ryggontet mellan värkarna. Smärtkänslan under värkarna känns faktiskt precis som jag trodde de skulle göra och nu vet jag vad som menas med "förvärkar" (har nämligen känt "värkkänslan" under flera veckor fast inte såhär regelbundet och påtagligt). Har tyckt det varit så luddigt att namnge olika typer av förlossningsförspel i sammandragningar, förvärkar och molvärk. "Kroppen förbereder sig" har jag tänkt. Det där med slempropp har jag inte märkt något av men livmoderhalsen håller på att mobbas för det kom en liten blödning i samband med vattenavgången. Och nu verkar det vara dags :) 


När jag ringde in till förlossningen kl 3 i natt sa de att vi skulle komma in för en check kl 10 eller tidigare om vi ville om värkarna skulle bli för tuffa. Så vi åker in till förlossningen till kl 10, får se vad de säger. Helst skulle jag nog vilja vara hemma och lyssna på P3, käka och vila. Ola kom nyss hem efter att ha åkt och fixat lite ärenden och blev lite besviken över hur lugn jag är "såhär lugnt skulle det väl inte vara?!". Jaha, du vill ha mer "drama" alltså sa jag. Det lär han ju få senare idag tänkte jag ;) 


Nu ska jag äta och sen ska vi fixa det sista här hemma inför lillpupans hemkomst. Vi tar med BB-väskan och bilbarnstolen till förlossningen men jag tror/hoppas att vi får åka hem igen efter checken. Annars - see you after the brake! 









//Sara

2 kommentarer:

  1. Åhh va spännande nu är det dags!! Hoppas ni får en bra förlossning nu och en bra upplevelse och att ni mår bra! Tänker på er! Kramar

    SvaraRadera
  2. Gud så spännande!! Snart har ni eran lilla Nora hos er istället för i magen. Lycka till med förlossningen, det kommer gå så bra så! Kram

    SvaraRadera