söndag 31 juli 2011

Nu så!

Äntligen paus för blogg! 4 dagar sedan sist, mindre bra enligt mig. Inte tagit mig tid. Det är sjukt hur mycket jag tycker om vår lilla dotter. Kärleken blir bara större för var dag som går. Kunde inte tänka mig hur det skulle kunna vara att ha barn men gud-jäklar; att göra Nora är det bästa jag gjort! Tänk så bra hon blev! Vi har beställt en joggingvagn och en bärsele till Norisen, men först lite nakenbilder!

Här sitter hon helt ihoptryckt men glad ändå! Buse-bäb deluxe

Samma tjej, fast lite mer naken..

Pappsen är bäst som badhjälp

You talkin to me?

Här är selen vi beställde. När Nora vill ha trygghet vill hon ligga i famnen som en liten räka (AKA "räkgreppet") och med denna sele som knäpps runt ena axeln ligger hon precis i den ställningen. Vi har fått låna en babybjörn variant men hon vill inte hänga i den upprätta ställningen mer än några minuter som det är nu. Kan användas upp till 12 kg. Blir nog skitbra. 

Här är joggingvagnen. Det är av modell Trille och har handbroms och lufthjul. Kan köras i terräng stod det på internet så Karlslunds motionscentral - here we come! Hon kan börja få åka i den när hon är 6 månader, blir skoj :) Dessutom blir vagnen skitliten som ihopfälld. 
Imorn startar vuxenträningen igen efter juliuppehållet. Hoppas det kommer många. Jag får se om jag och Nora blir fikahjälp eller om vi håller ställningarna hemma.... På tisdag är veckans första pass för min del, löpintervaller hoho jaja.

See you

//Sara

2 kommentarer:

  1. Joggingvagnen är helt suverän vi köpte den till Iza för ett gäng år sen! Den håller än, viks ihop till ingenting och hjulen är lätta att ta bort. Funker skitbra terräng o på vår skruttiga väg. Ligger med mjölkstockning igen och tokhög feber denna gång. Ja du vet hur det är. Krama fina familjen!

    SvaraRadera
  2. Åh, skönt att höra att vi gjort ett bra internetköp :) Fy, mjölkstockning är inget kul särskilt inte om man blir däckad i feber samtidigt. Massera, amma och krya på dig!

    SvaraRadera