onsdag 27 juli 2011

Våra dagar

De senaste två veckorna har min och Noras dagar sett ut ungefär såhär:

02.00
Vaknar och vill ha mat, somnar om på en gång efteråt.

04.00
Vaknar och vill ha mat, somnar oftast om på en gång.

06.00
Vaknar och vill ha mat, ligger och sparkar på min mage under matningen och lite svårt att somna om efteråt. Ofta somnar hon och sover i 3-4 minuter innan hon vaknar igen och vill ha mer. Kan ligga och kolla i några minuter men börjar inte skrika.

08.00-9.00
Vaknar och vill ha mat och vaknar nu på riktigt och ligger och kollar och ler lite. Efter matningen säger jag godmorgon och gör det ljust i sovrummet sen hinner jag precis göra frukost till mig innan hon vill ha omgång två och då äter vi samtidigt framför TVn.

Under dagen går det ungefär 1-1,5 timma från det att hon ätit klart till att hon vill ha mer. Sover gör hon kanske 15 min var tredje timme och jag får gå runt med henne i famnen innan hon kan somna för att hon är "tröttgnällig". Emellan detta sitter vi och pratar (oooo, aaa!, eäh! aa!) vid datorn, joggar med vagnen eller hälsar på folk. I måndags var vi på marieberg hela dagen och igår var vi hos hennes mormor.

16.40
Ola kommer hem om han inte ska träna efter jobbet. Nu är det träning för nån av oss eller båda. Igår sprang ola med Nora i vagnen och jag sprang på ett elljusspår nära hemmet. I söndags var vi uppe i klubbstugan och jag körde spinning och ola styrketränade.

20.00
Nora börjar kinka sig och vi/jag går runt med henne i famnen i ca 30 min innan hon somnar.

22.00
Äter sista gången innan vi lägger oss.

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar