måndag 4 juli 2011

Be strong

Nu har vi haft familjemöte. Jag känner att jag behöver olas hjälp för att klara mig ifrån träningen några veckor till så därför kallade jag till möte (Nora satt bara och kollade trött men hon deltog iallafall ;)). Pratade med pappa nyss och han hade fått höra en historia om en cyklistmamma som dragit igång nästan på en gång efter förlossningen och fått jättemycket problem med höfterna i flera år efteråt. Problem med höfterna vill jag INTE ha och visst har jag känt av fogarna efter jag tränat de senaste dagarna. Har aldrig hört något så svart-på-vitt vad som kan hända. Har mest hört om sk. framfall men läst att det är mycket ovanligt och nästan bara drabbar 60år gamla tanter.... Träningsabstinens är inte bra att ha som nybliven mamma - fyfan vad det spritter i träningstarmen mest hela tiden. Nu har vi (jag) kommit överens om att jag bara får cykla var 3e dag och då bara på asfalt eller grusväg och lugnt ska det gå. Sen så blir det ingen löpning och promenaderna ska vara så korta som möjligt eftersom jag känt av i fogarna när vi gått på stan också. Ola säger att han bara ser "hur glad och lycklig jag är efter ett pass och därför inte tänker så mycket på att det kan gå snett" men jag behöver att han säger ifrån när jag vill träna för jag klarar inte av att inte träna på egen hand. Men nu är det bestämt. Var 3e dag. Gulp - hur ska det gå?


Sara - be strong




//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar