onsdag 6 juli 2011

Cykeln är paxad

Cykeln är paxad! Ikväll är den min och redan på fredag kan den vara i min famn :)

Det blir till att behålla ramen, gaffeln, handtag och sadelstolpen (för att den är snygg...) och flytta över alla mina gamla komponenter. Den kommer bli lätt - eller iallafall lättare än vad jag har nu :) Både jag och ola provkörde den igår och det kändes bra. Testade den särskilt vid igångdrag och jag tyckte jag fick ner kraften i pedalerna mycket bättre än på min nuvarande hojj. Hjulen som ska på är mina mavic crossmax SL (silver), växelreglage och fram- och bakväxel är 9delat XTR, vevparti och bromsar XT. BBB carbonstyre och alustyrstam av samma märke. Får se om jag behåller styrstammen eller om jag tar den lite kortare som medföljer nya hojjen. Sadeln som ska på är också vit. Eventuellt sätter vi på olas XTR vevparti också eftersom han ska byta till ett oanvänt FSA K-force light som bara legat och skräpat på golvet ett år (!?). Vevpartiet skulle dock sitta sjukt snyggt på min hojj (snälla snälla snälla söta gose gubben?) eftersom det är i carbon med röda och vita inslag.... Not gonna happen men ändå. Tror det blir riktigt najs. 

Längtar tills han kommer hem! 

//Sara

1 kommentar:

  1. Skoj med ny hoj! (värsta rimmet!) Du verkar sjukt taggad att komma igång igen men som redan skrivits i din blogg, både av dig och i kommentar, ta det lite lugnt för tusan! Ola ställer gärna upp och tar Nora om några veckor så att du kan träna. Du har ju lite tillgodo där. Det blir nog helt enkelt så att det blir du som leder måndagsträningarna efter sommaren Sara!

    SvaraRadera