måndag 29 augusti 2011

Olas surprice/Träningstävling

Jo, efter frulle gick vi (inte Nora, hon åkte vagn den jäkeln) till Strike. Lunchbowling hade vi riktat in oss på och det var vi och 5-6 pensionärer som lirade klockan 11 denna måndagsförmiddag. Ola vann trots att vi körde åt varandra ett tag medans Nora var grintrött. Förresten, den där selen jag köpte för några veckor sedan "Lodger" AKA räkselen tycker jag är superbra. Jag går aldrig runt med Nora på armen längre när hon är grintrött utan stoppar henne i selen vid rätt tidpunkt så somnar hon mycket snabbare än genom att bara ligga på armen. Jag orkar inte hålla henne med en arm längre heller och med selen kan jag släppa båda händerna om det behövs med oftast håller jag om henne lätt med ena armen ändå. Skönt att kunna ändra belastningen från armar till axlar. 


Efter ett konditoribesök (laddning inför kvällen ;)) så åkte vi upp till Ljungsstugan vid halv4-4 för att förbereda inför träningstävlingen eller Ola surprice nr 2. Vid den första träningstävlingen som vi hade ordnat till måndagsgruppen döpte vi tillfället i kalendern till just "Ola surprice" istället för tävling för att inte skrämma bort de som inte vågar/tror att de är "tillräckligt bra för att tävla". Den gången blev det många som hade "tävlingspremiär" och jag tror att det var en inkörsport, det där med att ha en nummerlapp på ryggen. Idag blev det 40 startande vilket vi är grymt nöjda och glada med. Skitkul. Jag körde i klassen motion som hade 22 startande. Jag kom på 5e plats vilket jag är supernöjd över. Körde med slem hängandes mellan käften och styret och jag hade en halvskön blodsmak och dimmblick efteråt. Najsing säger jag. Farten kändes skitlåg eftersom jag jämför med hur jag körde innan gravidieten men för att ha haft de foglossningsbesvären från vecka 10 och fött barn för 2,5 månad sedan så är jag mer än nöjd. Lyckades undgå problem med andningen dessutom så det är bara guld. :)


Nä, nu blir det lite Ola-Sara gos....


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar