torsdag 4 augusti 2011

Me love..

Åh, vad jag älskar att träna. När jag tänker på vad jag helst av allt vill göra just nu är det inte att fika med en vän, sola på en vit strand eller vara på festival utan att få pressa upp pulsen med någon av mina cyklar eller varför inte löpandes på kilsbergsleden? Mmmums säger jag bara. Give me more. Jag hade sett fram emot kvällsträningen i marka hela dagen igår och den var verkligen godiset för dagen, så jäkla underbart. Så glad, lycklig och energisk jag är efter en mountainbiketräning är jag nästan aldrig annars. Och cykeln.... Jag får ner kraften mycket bättre nu men jag kommer på mig själv med att köra oekonomiskt ganska ofta i skogen. Det rör sig främst om att jag inte utnyttjar terrängen på bästa sett utan det känns som om jag förlorar onödigt mycket fart och energi genom att vara ouppmärksam över korta backar och snäva kurvor. Har bett ola att kolla in min teknik i skogen nästa gång vi är i marka, hoppas att han kan ge mig nått tips så att igångdragen inte blir lika markanta. 


På tal om träning så känner jag att jag måste börja med styrketräningen nu. Det är inget kul att inte vara stark i bålen eftersom vardagsgrejjer som att bära lillbäben i bilstolen blir jobbigt efter ett tag. Allt känns ju mycket lättare när man är stark. Har träningsvärk i kapparna efter gårdagens mtb. Med nya cykeln lägger jag mer vikt på styret och mindre på sadeln vilket såklart påverkar överkroppen. Kände verkligen hur magmusklerna jobbade igår när jag stod upp i skogen vilket jag aldrig känt förr. Det beror säkert på att jag är svag i just magmusklerna. Nä, jag får ta och lösa gymkort på friskis igen, mitt kort gick ju ut under graviditeten. Det var det där med matning bara. Lilltösen äter ju fortfarande med 1,5 timmars mellanrum med god aptit så jag får racea dit och hem och duscha hemma för säkerhets skull. När hon väl kommer på att hon är hungrig börjar hon gallskrika från ena sekunden till den andra och slutar inte förrens hon får mat. Man undrar ju vem hon fått sitt dåliga hungerhumör ifrån hehe ;) 






//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar