söndag 14 augusti 2011

Hon snackar!

Ja, visst snackar hon järnet nu även fast det mest blir "Näääj näj!!" när hon är mindre glad ;) 


Har i helgen hjälpt mamma att packa inför flytten om några veckor. Det blir nog bra för henne att komma ifrån det förhållandet. Mycket grejjer blir det iallafall. Hon ringde igår kväll och sa att hon hade hittat mina ölglas från Slotts som jag vann när jag gick på dagis. Vi tycker än idag att det var ett jäkligt konstigt pris på en tipspromenad men de hade väl ont om sponsorer kan jag tänka mig? En annan grej hon hittat var en barnstol som min morfar gjorde till mig när jag var liten. Den kommer Nora få ha i sitt kommande rum. Jag har varit gräsänka mellan torsdag och söndag denna vecka så har inte kunnat blogga, eller snarare inte tagit mig tid eftersom den lilla tid som blir över går till att äta, borsta tänderna eller gå på toa. Typ. Ola har varit uppe i Åre och sprungit Axa fjällmaraton. Se här hur det gick. Den mannen imponerar gång på gång med idrottsliga prestationer men mest imponerar han nog som pappa till Nora. "Pure love" brukar ju nämnas ibland men här har du äkta vara det lovar jag. Gubben min, som går som en riktig gubbe idag ;)


(ja, det är lilla Noris som gömmer sig i det där bruna...)


Idag var jag uppe i Karlslund och körde femman. Kändes hyfsat iallafall, har ju inte kört på 5-6 dagar pga förkylning. Funderar lite på om jag ska byta bort löpningen mot mer cykel och lägga till lugn styrketräning och skjuta löpningen till hösten för att minska belastningen på kroppen efter förlossningen. Höstlöpning är ju guld och verkligen något att se fram emot! Ska nog göra så, hmm - märks det en viss osäkerhet kring träningen? Jovars. Känns inte som jag tränar så som jag vill. Vill köra hårdare och längre men det kan jag nog inte göra med löpningen just nu. Cyklingen är mycket skonsammare och där är kroppen mer van. Vi får se, inget är skrivet i sten men jag är glad att jag reflekterar och inte bara kör på utan att tänka. 


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar