tisdag 16 augusti 2011

Muck

Ouf vad muck man blir efter det första gympasset på länge. Och jag som sparade underkroppen till morgondagens cykelpass. Körde vanliga armar axlar och lite lätt på magen, rygglyft och plankan. Har ju en träningsbok för gravida som jag fått av ola och där står det att man kan börja köra raka situps 2 månader efter förlossningen. Nora är ju två månader och en vecka nu men jag tror jag väntar lite till med så målinriktad magträning. Vi får se hur ont jag har imorn... ;)

Ryggträning i Tiveden för 2,5 månad sen

På tal om graviditet. Jag gick ju upp 19kg (eller var det 21?) under graviditeten och nu har jag 2-3 kg kvar innan jag är glad ekorre. Vägde 51 när jag blev på tjocken och väger 55 nu. 51 är min tävlingsvikt och vill helst ligga på 52-53 för att känna mig stark och för att kläderna ska sitta bra. Det blir skönt sen när jag kan börja köra lite hårdare löppass eftersom förbränningen då ökar markant och vikten då faller. Just nu försöker jag vänja mina leder och muskelfästen vid att löpa igen. Foglossningen gjorde ju sitt minst sagt; har ju gått med myrsteg i 8 månader så inte konstigt att jag får träningsvärk i jumskarna när jag bara joggar. Följer ju ett nybörjarlöpprogram på 10 veckor som känns bra. Träningstiderna är väldigt korta, runt 30-40 minuter utan uppvärmning men det är bra för mina ovana spiror. Längtar tills jag slipper bry mig om att jag måste hålla tillbaka på dittan och dattan  pga graviditeten och foglossningen. Längtar efter att bara få köra järnet utan att behöva tänka och inte minst längtar jag till höstlöpningen.....

September förra året

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar