torsdag 25 augusti 2011

Vardagsrums-piff

Nu för tiden när jag är hemma (och rastlös) så mycket så har jag snöat in lite på att förändra vårt vardagsrum så ser lite halvtaskigt ut. Var på IKEA idag med lilltjejen och köpte de kuddar som jag suktat efter i över ett års tid. Jag var egentligen på jakt efter ett par fina gardiner vilket inte är helt lätt tycker jag. Nu fanns panelgardinerna nedan i samma serie som kuddarna; "Birgit". Tänkte på det där... är jag en "Birgit" kanske? Kuddarna är iallafall som konstverk för mig, tycker de är så fina och übersvenska på något sätt. Tänker på Carl von Linné och hans linnéa. Jag har än så länge bara slängt kuddarna i soffan men de passar verkligen in till våra mörka möbler. Vi ska och fika hos farmor och farfar i eftermiddag och efter det eller imorn ska jag nog piffa (jo, Simon och Tomas är favoriterna) bort alla fula, onödiga saker som typ en gammal träbox och slängda DVD filmer..... 




Förresten. Natten bjöd på 4 mattillfällen varav 2 innan kl 05. Hon åt bara 20 ml ersättning efter amningen igår kväll men hon ville inte ha mer än så. Vi får se hur det blir ikväll.... 

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar