tisdag 8 mars 2011

Så jäkla skönt

...jag har fått godkänt på den urjävliga labrapporten och därmed godkänt på molekylärgenetik 7.5hp! Har nu absolut ingenting som släpar efter :)

Och jag som var så rädd för att lämna in den. Hade den klar i två veckor hemma och läste om och läste om innan jag lämnade in den i fredags. Nu är det bara tentan kvar som går den 18e och totalt sett har jag väl 2 labrapporter, 1 examinationslaboration, 2 hemtentor och nått seminarie kvar innan jag går på mammaledighet i början av maj. NAJS! Eller om jag är pigg och sugen ska jag gå försöksdjurskunskapen också som går maj till 5e juni, men jag behöver inte den kursen för att få min BMA legitimation så det är bara extrakunskap. Så visst ser jag ljuset i tunneln men först och främst vill jag klara tentan den 18e på första försöket så att jag slipper göra någon pissig omtenta som höggravid. Har aldrig fått en omtenta, men det skulle ju vara trist att avsluta mina 2 första år med en sådan oangelägenhet. Hämtade ut ytterligare en övningstenta (gammal tenta från ett annat år) idag. Tycker det är så himmla bra att göra sådana så att man ser ungefär hur de tänkt sig tex. om det är många korta frågor om hela området eller om det är få och stora frågor om någonting smalt. En övningstenta ger lite hintar om hur man ska lära in sig materialet och när man ska "tänka ett steg längre", iallafall för min del.

Nä, nu är jag sugen på att checka in frågorna! ;) Hajj!

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar