onsdag 23 mars 2011

Glimtar ur vår graviditet

Hej och hå, nedräkningen till vår semester har börjat (och internet fungerar igen)

Tog bild idag på magen, nu i vecka 29. 11 kg plus men det känns verkligen att hjärta/lungor har kompenserat den ökade vikten för det är inte alls lika tungt som att ha på sig en 11kilos ryggsäck förutom att vikten år NÅGOT snedfördelad om man ser till det ergonomiska ;) Det är skönt att man har starka benmuskler med alla trappor för benmusklerna märker inte av att man väger 120% av normalt, hehe..  



 Magen i vecka 26, 3 veckors skillnad. Ser inte mycket ut men min livmoder har vuxit ca 5 cm på dessa veckor så visst händer det grejjer. Livmodern är idag bara några cm under sternum så när jag får sammandragningar nu för tiden så blir verkligen hela magen stel som en hård fotboll och inte bara halva.



Slänger in en bild i vecka 14. Vid den tidpunkten kände jag mig som mest svullen och fläskkorvig. Hade gått upp runt 4-5 kg tror jag, gått med uppknäppta brallor i 2 månader och precis infört max 20min joggturer pga foglossning.



Såhär ligger lilltösen 85 % av tiden. På höger sida. Syns extra tydligt som på bilden; under en sammadragning. Notera naveln mitt i bild. Hon gillar även att ligga och mysa med okänd kroppsdel under högra revbenskammen. Inte så checkt efter några timmar men bara hon känner sig trygg så :)


Nä nu blir det mys i sängen med gubben, imorn då DÅ!

//Sara

1 kommentar: