måndag 21 mars 2011

Längtan

Längtar tills lilltösen kommer...


Min graviditet - BF Fre 10 jun 2011

Din graviditet startade Lör 4 sep 2010.
Din menscykel är ca 26 dagar
Du blev gravid ungefär Lör 18 sep 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 199 av 280. (71,1%).
Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 2 fulla dagar (v28+2).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
[Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 10 jun 2011
Du har 81 dagar kvar till beräknad förlossning.
Fasen, är vi i 7e graviditetsmånaden? Då är det ju bara drygt två månader kvar ju... Eller som det står ovan: 81 dagar kvar +- 2 veckor förstås. Kollade nyss hur många bodysar vi har i strl 50, för det är den strl som vi har minst kläder i. Trodde på 2 men tydligen så hade vi 4 bodysar, 2 byxor och 2 t-shirts här hemma. Snacka om att man blir bebissnuff-sugen när man plockar med de små söta kläderna ;) Tänkte börja förbereda det sista och ställa iordning vagn, hämta spjälsäng och tvätta bebiskläder när jag slutar skolan i maj (behöver ju inte gå sista 7,5 poängskursen för att få mitt leg eftersom den blivit utbytt mot en annan kurs som går i november) Men gud vilken skillnad det är när folk ska gissa hur långt gången man är, hehe. Igår fick jag frågan om jag gått halvvägs än och för några veckor sedan fick jag frågan om jag tagit uppehåll från studierna än inför förlossningen, hehe. En sak som är jättekul iallafall är alla lyckoönskningar från bekanta. De som är nära en och känner oss är ju såklart jätteglada (som sig bör,hehe) Men jag har faktiskt bara fått superpositiva reaktioner på våran graviditet från folk man bara känner lite lätt. Jag hade nog förberett mig på att få en och annan halvtråkig kommentar á la "men du är ju bara 20år" men det har inte hänt. Har inte heller kännt av någon utanföreffekt från kompisar som många som får barn i 20-25års åldern har beskrivit men det kanske är för att jag inte umgås med den typen av sk. "kompisar". Visst kan man ju tänka sig en och en annan bitter människa som kanske inte är jätteglad över vår graviditet eller över mitt och olas förhållande i helhet men det är deras problem, inte vårt ;) Tänk så mycket mer energi man får när man inte bryr sig om hycklarna. Eller hycklarnas hycklare som gång på gång påminner en om att "dom därborta som du trodde var dina vänner säger såhär, men DÅ försvarar jag dig - tänk på det ditt lilla ego". Jo, du är verkligen en ängel.... Du lever för att serva andra, konstigt bara då att du inte har några vänner? Det finns så mycket lycka i livet så varför ens fundera på skiten.

Lägger in en bild på vår sanna retrovagn: En Emmaljunga från 1991!
Igår var vi på långfika på svampen med Daniel och Karin, och i lördags var vi på hjortsafari/bilpicnic i hjortkvarn med min mamma och min halvsyrra innan vi stannade några timmar hos olas pappa och sambo. Det var trevligt. Daniel och karin har ju varit i malaysia i 3 veckor och hade massor att berätta. Någon gång ska vi göra en sådan resa, gubben och jag. En riktig äventyrsresa :)

Fyfasen vad lillan bråkar med mina revben. Hon ligger nästan alltid på höger sida och trycker så jag får hålla emot så att hon inte glider upp under revbenskanten hela tiden. Var hos barnmorskan imorse förresten. Har ett SF-mått på 28 cm nu. Livmodern har alltså vuxit 4 cm på dryga 2 veckor! Snacka om fort. Hennes hjärta dunkade på på stadiga 145 precis som förra gången. Ola kan förresten höra hennes hjärta slå när han sätter örat mot magen så han brukar ligga och mysa och prata med henne innan vi somnar på natten :) Har haft en underbar helg med älsklingen och kompisar och mer av det goda blir det i helgen då vi ska uppleva Tallin tillsammans torsdag till måndag. Det blir lite "sista resan" varning på det hehe ;)
 //Sara

3 kommentarer:

  1. Härligt att det närmar sig. Jag själv sitter här hemma med värsting sammandragningar som börjar göra ont, nästan så jag trodde det var på G i går redan..
    Jag skickade ett paket på posten för över en vecka sedan som jag hoppas kommer fram till er. Kanske det blir en avi att ni får gå o hämta på posten då det inte passar i brevinkastet. Hoppas verkligen att det inte kommit bort någonstans på vägen!

    SvaraRadera
  2. Ja gud ja! Det hade jag helt glömt bort! Vi hämtade ut den härom dagen men har haft så mycket i huvudet nu med tentan och en till uppgift att allt annat har skjutits åt sidan. Tack så jättemycket! Det var ju jättefina kläder vi fick :) Vi bjuder er på finmiddag nästa tvådagars tävling ;)

    Oj, ja när sammandragningarna börjar göra ont så är det inte långt kvar.... Spännande!!

    SvaraRadera
  3. Va bra att det kom fram! Skönt att tentan e gjord nu o hoppas att du får lite lugnt framöver! Kram

    SvaraRadera