onsdag 9 mars 2011

Barbamamma ska köra Tjurruset

...den 8 oktober, hade tänkt att bli väck bullen i magen först ;)

Har varit sugen i flera år på just detta lopp men alltid missat anmälningstiden eftersom loppet blir fullt så fort trots att det sväljer 5000 lersugna självplågare. Vet att jag kommer att gå bärsärk över stock och sten av ren glädje av att bara få simma i lerhål och dyligt. Det är tänkt att Ola ska stå i målet med den nykläckta tösen i bärsele OM det inte blir så att vi anordnar en deltävling i CX-cupen just den helgen men tror vi klarar oss. Vi har alltså dealat lite med vårt ofödda barn (det lät väl humant och kärleksfullt?) nej men vi har sagt att om jag kör Tjurruset så kör ola Fjällmaran igen som går uppe i åre. Ville också köra fjällmaran eller eventuellt den korta varianten igen men sitta 12 timmar på ett tåg med en nykläckt? Känns nog lite övermäktigt som nybliven förälder. Det finns så mycket jag vill göra... Till lokala terränglopp så hade vi tänkt att få med oss morfar/farfar eller någon annan som glad fotograf (barnvakt) så att vi kan tävla samtidigt ;)

Formen? Kanske många av er tänker nu då. Jo jag med. Räknar med att få vänta kanske runt månaden efter förlossningen innan foglossningen försvinner. Och att jag sedan trappar upp träningen som om jag aldrig tränat förr (detta får Ola hjälpa mig med för det blir bara pang in i sjukdomsväggen om jag får lägga upp grundträningen själv). Jag kommer definitivt inte vara i toppform till hösten men nog för att kunna plåga mig igenom Tjurruset på en jävligt bra tid :P

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar