onsdag 30 mars 2011

Min lilla parasit

Har tråkigt. Vill träna. Köra någon fin utförslöpa, eller varför inte uppför? Har haft 2 timmar föreläsning idag. Trodde jag skulle avlida av trötthet efter 20 minuter. Blev lite bättre efter att jag åt mitt äpple i 5minuters pausen men 10 minuter senare slog det till igen. Vaknar till då och då av att föreläsaren ändrar tonläge och inser att jag inte skrivit ner någonting av det hon stått och predikat om i 5 minuter.. Det är som om att hjärnan inte får någon energi alls. Jag går runt med den känsla man får i huvudet när man har hammarn nästan konstant. Kroppen är dock "bara lite seg". Funderar om det kan vara så att lilltösen där inne snor åt sig allt fritt glukos i blodet just nu så att min hjärna får lida för det (hjärnan går väl uteslutande på glukos). Det skulle förklara varför jag är så jäkla lost i huvudet att jag ser suddigt och "försvinner in i dimman" men att jag känner mig hyfsat normalstark i kroppen eftersom musklerna använder både fett och glukos. Har fått problem med att läsa (ser suddigt utan fokus) på powerpointen under föreläsningarna för att jag känt mig så borta i huvudet så kanske ska börja småäta mer? För att undvika hjärn-dipparna. Hittils har jag klarat mig på matintag var 4e timme. Uteslutande kolhydrater borde göra susen i så fall.

Igår eftermiddag la jag mig i sängen för att plugga men somnade och vaknade två timmar senare av att katterna busade. Då kände jag mig piggare än på länge! Nästintill normalt Sara-pigg ;) Inatt sov jag 10 timmar (bortsett från 3 kissepauser) men snoozade hela 40 minuter för att jag var så trött när jag vaknade. URK. Nä, antingen sängen nu eller också en kall promenad med älsklingen, fast ola slutar ju först om en halvtimma...



//Sara

1 kommentar:

  1. Åh vad jag känner igen det där med att vara så trött.. Det är som gröt i huvudet.. heeela tiden.. och inte blir det bättre heller ju längre man kommer i graviditeten.. :( Bara att små äta och inte fan vet jag kanske stoppa huvudet i frysen så man vaknar till.. :P kram

    SvaraRadera