tisdag 1 mars 2011

101 dagar

101 dalmati... najj! 101 dagar ska det vara tills lillbebisen finns mitt ibland oss :)

Mycket att göra i skolan, som vanligt. Kom hit vid 8 och här sitter jag fortfarande. Imorn är det identifiering av urinvägspatogener från 10 till 5. Ont i fogarna när man kommer hem? "Va sa du sa du?" Har även kännt av en ökad trötthet denna vecka från graviditeten, liknande den trötthet jag kände de första 3 månaderna. Blir jättetrött efter lunch någongång men kan inte förmå mig att bara ligga ner på sängen när jag kommer hem från universitetet. No way José - då får jag inte godkänt på kursen. Måste kämpa. Som igår kväll... klockan var kvart i nio och jag hade suttit på kontoret och pluggat sedan halv 9 på morgonen med grejjer som skulle redovisas idag. Var så trött att jag började tro att jag var påväg att få maginfluensa, men hade grejjer kvar att göra innan jag var helt nöjd. Skrek till ola som satt i soffan och kollade på "Medium" att jag var trött som en liten kattunge och han svarade "men ge upp då!". No way Sombre' tänkte jag bara, han vet vilka punkter han ska trycka på den mannen. Snacka om tävlingsskalle. Satt en timma till sedan däckade jag i sängen.... Måste sätta mig med studiehandledningen och komma överfund med exakt vad vi ska kunna inför tentan. Det är nämligen så att vi inte fått föreläsningar på 2/3 av materialet inför tentan utan vi får läsa in allt själva... Pust! Varje föreläsning brukar spänna över 100-200 sidor i kursböckerna där föreläsarn tar upp de viktigaste principerna/metoderna inom ämnet. Så nu gäller det istället att själva plocka ut de viktiga delarna från de totalt 2000- någonting sidorna ur de 8 obligatoriska kursböckerna i engelsk labmedicin....  Det är skönare att jobba.

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar