fredag 4 mars 2011

Bebisstatistik

65% avklarat
98 dagar kvar
vecka 25+6

Imorn går vi in i vecka 27. Hujjabujja - snart ploppar det!

I morse var vi hos barnmorskan för första ggr sedan vecka 8 och kollade lite grejjer bla:
  1. Hb: 120
  2. Glukos: 5.1
  3. SF: 24 cm
  4. Blodtryck: 110/55
  5. Proteinuri: negativt
  6. Bebis hjärtslag: runt 150
När BM satte dit proben på min mage för att lyssna på bebisens hjärtljud sa ola att "oj! Nej nu fick du nog in någon rysk radiokanal?!". Hon drog lite i mungipan men inte mer än så ;) hehe. Gubben min. SF-måttet låg exakt på kurvan för vad som är medel vid 25 avklarade veckor - kul. Ska dit om 2 veckor igen för ett nytt besök. Fan, min högerhand är helt knäpp typ dålig motorik och känsel - kanske är sådant där karpaltunnelsyndrom som jag hört är vanlig hos kvinnor med bulle i ugnen?

Nu är det mer plugg som gäller - idag lämnade jag in labrapporten!!! :D

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar